וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותר להעליב את הלאום הטורקי

שי אילן

7.1.2008 / 12:23

הממשלה הטורקית תעביר לאישור הפרלמנט תיקונים לחוק חופש הדיבור, במסגרתם יבוטל הסעיף האוסר על העלבת האומה הטורקית

ממשלת טורקיה תעביר השבוע לפרלמנט תיקונים לחוק חופש הדיבור. התיקונים מתייחסים למרכיבים שצרמו לאיחוד האירופי, שתבע לשנותם כחלק מתהליך הכשרת טורקיה לקבלה לאיחוד האירופי. הסעיף הבעייתי ביותר, שככל הנראה ישתנה, הוא סעיף 301 האוסר "להעליב את הטורקיות", או את הלאומיות הטורקית.

סעיף איסור העלבת הלאום הטורקי הוביל להעמדתם לדין של סופרים ועיתונאים רבים. המפורסם שבהם הוא חתן פרס נובל, אורחאן פמוק. הנושא העיקרי אותו רואים הטורקים כעלבון הוא ההאשמה כלפיהם ברצח העם הארמני במלחמת העולם השנייה. פמוק, שהועמד לדין לפני שנתיים, זוכה לבסוף בנימוקים טכניים. בשנים האחרונות מסמל את המאבק נגד הכרה בשואה הארמנית הרצח של העיתונאי הארמני הרנט דינק על ידי לאומנים צעירים.

הגורמים האחראים באיחוד האירופי על תהליך הקבלה של טורקיה המליצו להפסיק את התהליך עד שהסעיף יבוטל. השינוי בוודאי לא יתקבל בקלות בטורקיה, המכילה תנועה לאומנית בעלת כוח רב.

אולם יתכן שכעת תהיה לטורקיה מוטיבציה מחודשת לשנות את החוק. ממשלת טורקיה מעונינת להראות לאיחוד שהמאמצים של נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי לעצור את השיחות לצירופה אינם הוגנים. אחרי מינוי עבדללה גול לנשיאות ובחירתה של ממשלה חדשה בראשות טאיפ ארדואן, יהיו הממשלה והפרלמנט להוטים להוכיח שהצליחו במשימה שלקחו על עצמם, הצירוף הנכסף לאיחוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully