וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאורגיה: הנשיא המכהן ניצח בבחירות

6.1.2008 / 22:11

מיכאיל סאאקשווילי גרף 52.8% מקולות הבוחרים. אלפי בני אדם יצאו לרחובות וטענו כי הבחירות זויפו. הפקחים הבינ"ל: התוצאות כשרות

הנשיא המכהן של גאורגיה, מיכאיל סאאקשווילי זכה בבחירות שנערכו במדינה. ועדת הבחירות מסרה כי סאאקשווילי גרף 52.8% מקולות הבוחרים. בכך, נמנע סיבוב שני בבחירות, וזאת מאחר שעל מנת לזכות בבחירות יש לזכות בלמעלה ממחצית מהקולות. תוצאות אלו אינן כוללות קלפיות, שהוצבו מחוץ למדינה, אולם קרוב לוודאי שגם קולות אלו לא ישנו את התוצאה.

קודם לפרסום התוצאות,הפגינו אלפי בני אדם בבירה טביליסי וטענו כי הבחירות זויפו. עם זאת, הגוף הבינלאומי שפיקח על הבחירות הודיע כי הן היו הוגנות. אליס יוז, שעמדה בראש גוף הפיקוח הבינ"ל, אמרה כי "אני מאמינה שתוצאות הבחירות משקפות את רצונו האמיתי של העם בגאורגיה".

משרד החוץ הרוסי הביע ספקות באשר להגינות הבחירות ואמר כי במהלכן הופעל לחץ מסיבי על האופוזיציה. בהודעה שהוציא המשרד, נכתב כי דו"ח הפקחים היה "חפוז ושטחי". הודעה זאת אינה מפתיעה על רקע המתיחות הקשה ששוררת בתקופה האחרונה בין מוסקבה לממשלו של סאאקשווילי. מתיחות זו נעוצה במדיניות הפרו - מערבית שהנהיג סאאקשווילי ורצונו להצטרף לנאט"ו, למורת רוחה של רוסיה. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שמבקש להחזיר את רוסיה לגדולתה ולוטש עיניים אל גאורגיה, אף תמך בבבדלנים האבחזים בצפון המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully