וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילואים 2008: פחות תעסוקה מבצעית

יהושע בריינר

6.1.2008 / 18:08

על פי הנחיית הרמטכ"ל, כשליש מיחידות המילואים הלוחמות לא יזומנו השנה לתעסוקה מבצעית. "המטרה היא להוריד עומס מהמילואים"

אחרי שנה עמוסה באימונים ובתעסוקה מבצעית, עשרות אלפי חיילי המילואים צפויים להקלה משמעותית בשנה הקרובה. על פי הנחיית הרמטכ"ל גבי אשכנזי, כשליש מיחידות המילואים הלוחמות לא יזומנו השנה לתעסוקה מבצעית, זאת לעומת 2007, בה זומנו כמעט כל היחידות. בנוסף, בצה"ל מתכננים לזמן את יחידות המילואים לפעילות מבצעית רק אחת לשלוש שנים. אך יחד עם זאת יוגדלו מספר ימי האימונים, כאשר המטרה היא שכל חייל יזומן לכ-18 ימי מילואים בממוצע לשנה.

"בשנה האחרונה, בעיקר לאור לקחי המלחמה ועל מנת להוציא את היחידות הסדירות לאימונים, היינו במיצוי של כמעט 100 אחוז מיחידות המילואים בתעסוקות מבצעיות", אומר קצין המילואים הראשי תא"ל דני ון בירן לוואלה! חדשות, "המטרה שלנו היא להוריד את העומס מחיילי המילואים ולהתכנס למציאות שבה אנחנו לא שוחקים אותם יתר על המידה". לדבריו, "הכוונה היא להכפיל את ימי האימונים לחיילים, ולהגיע למצב בו גרף זימון היחידות יהיה ידוע כשנה מראש".

ון בירן מדגיש כי השנה האחרונה היתה יוצאת דופן לעומת שנים קודמות, וכי הכוונה היא לזמן יחידות אך ורק לאימונים או לתעסוקה, ללא משימות כמו הגנת יישובים או אבטחת מתקנים. לדבריו, "כשאיש מילואים שמקבל בהתראה קצרה קריאה למילואים המצב הוא בעייתי, ועל כן הכוונה היא להגיע למצב בו הגרף יהיה ידוע, אפילו שנה מראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully