וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב שוקלת לפעול בחשאי בפקיסטן

שי אילן

6.1.2008 / 16:49

ממשל בוש מתכוון לבצע פעולות באזורים ההרריים של המדינה, בהם שולטים אל קאעדה והטליבן, כדי להציל את שלטון מושרף

ה"ניו יורק טיימס" מדווח היום (ראשון) כי יועצי הנשיא בוש שוקלים להרחיב את המנדט של השירותים החשאיים האמריקאים לפעול בפקיסטן. הבית הלבן שוקל לאפשר לסוכנויות לפעול באופן תקיף באזורים ההרריים השבטיים של פקיסטן. זאת, בעקבות דיווחים שהארגונים האיסלמיים הקיצוניים, הפועלים באזורים אלה, מחריפים את מאמציהם לערער את השלטון בפקיסטן.

כחלק מההערכה מחדש המתבצעת בבית הלבן של האסטרטגיה כלפי פקיסטן, נפגש הנשיא בוש ביום שישי עם סגן הנשיא דיק צ'ייני ועם שרת החוץ קונדוליזה רייס, כדי לדון בהצעה. חלק ממשתתפי הדיון סברו שהסכנה הנשקפת למשטרו של מושרף ולהגמוניה הצבאית היא כה חמורה, עד שפקיסטן תהיה מוכנה לאפשר התערבות אמריקאית אינטנסיבית יותר. טבע הפעולות המוצע חסוי ומסווג, והן אמורות לכלול שיתוף פעולה בין ה – CIA לכוחות מיוחדים של הצבא.

המקום בו מתחבא בן לאדן

עד כה פעולות באזורים הכפריים של פקיסטן היו מעטות ביותר וההתמקדות האמריקאית הייתה באפגניסטן. ארצות הברית לא רצתה לגרום אי נוחות למשטרו של מושרף על ידי ניהול פעולות שיעוררו הדים. אולם כעת ההערכה היא שארגונים קיצוניים כגון אל-קאעדה והטליבן רואים במצב שנוצר אחרי מות בנזיר בוטו הזדמנות פז ליצור תוהו ובוהו שלטוני.

גורמים אחרים השמיעו ביקורת על התכנית ואמרו שפעולה אמריקאית על אדמת פקיסטן יכולה להזיק יותר מאשר להועיל. נוכחות אמריקאית אינה רצויה במיוחד נוכח העובדה שמושרף כעת אינו נהנה מפופולריות רבה, אמר מומחה פקיסטני. לדבריו, זו תהיה הצבעת אי אמון כלפי הצבא הפקיסטני ותחתור תחת הנשיא ותחת הצבא.

הנשיא מושרף עצמו אמר בסוף השבוע שיהיה קשה מאוד להתמודד עם הגורמים הקיצוניים באזורים ההרריים. מושרף האשים את האייטוללה מחסוד ברצח בנזיר בוטו, ובראיון בסוף השבוע אמר שמי שינסה לתקוף אותו יתקל באלפי תומכיו. אין דרך לנצח אותו בלי לגרום להרג רב, לדברי הנשיא פרווז מושרף. באותם אזורים, על פי דיווחי המודיעין, נמצאים גם מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן וסגנו, איימן א-זוואהירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully