וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים וורנר כחולים

חברת Warner Brothers יורדת מהגדר ועוברת למחנה הבלו-ריי. האם זה אומר שהקרב על הדור הבא נגמר?

קרב ההפרדה הגבוהה – זה שמתנהל בשנתיים האחרונות בין תקן ה-Blu-Ray לבין המתחרה שלו – HD-DVD, קיבל אתמול זריקת מרץ, כשאחת מהמפיצות הגדולות בתחום ירדה מהגדר והצטרפה לאחד המחנות. מדובר בחברת Warner Bros., ובחברת הבת שלה New Line Cinema, שהחליטו לתמוך בבלו-ריי במאבק הזה.

המצב הנוכחי מפר את האיזון שהיה קיים בין שני המחנות. נכון לעכשיו, בלו-ריי נתמך על ידי דיסניפיקסר, פוקס, סוני, MGM, Lionsgate ו-Warner Bros., כשמנגד עומד לו מחנה ה-HD-DVD עם יוניברסל ו-Paramount/Dreamworks. תעשיית הפורנו – גורם חשוב מאוד במאבק, עדיין תומכת בשני הפורמטים.

יתרון נוסף שיש לבלו-ריי הוא הכללתו של הנגן בקונסולת הפלייסטיישן 3 של חברת סוני. עם ירידת מחיר הקונסולה, מתגבר הפער במכירות בין הכותרים של שני הפורמטים, ונוטה יותר ויותר לכיוון הבלו-ריי. עם זאת, חברת מיקרוסופט צפויה - על פי השמועות - להכריז במהלך תערוכת CES שמתקיימת בימים אלה, כי היא מוציאה גרסה חדשה של קונסולת המשחקים אקס-בוקס 360, בה ייכלל נגן HD-DVD מובנה. עד כה, ניתן היה להשיג את הנגן רק כאביזר חיצוני.

פרשנות

אי אפשר להגיד שקרב ההפרדה הגבוהה נגמר כבר, וש-HD-DVD הפסידה. עם זאת, אסור להמעיט בערך של אולפני וורנר, בייחוד בגלל חטיבת האנימציה וסרטי הילדים (אהם, הארי פוטר, אהם). שוק סרטי הילדים, יחד עם שוק הפורנו – ואני מצטער על הכללתם באותו המשפט אבל כזה הוא העולם – הם גורמים משפיעים מאוד בשוק הזה.

עם זאת, במרוצת השנים תהפוך המלחמה הזאת לחסרת משמעות. עידן הדיסקים חולף מן העולם, ולא יעבור זמן רב עד אשר נפסיק בכלל לצרוך תוכן על גבי תקליטורים כאלה ואחרים. בעולם בו מהירות וזמינות של רשת האינטרנט עולה בקצב גבוה כל כך, וזכרונות פלאש הופכים לזולים יותר מדיסקים, פעולת הצריבה המסובכת והגודל הלא-קומפקטי של הדיסקים הופך אותם למדיה דקדנטית.

אבל בינתיים, כל מי שרוצה לצרוך חומרי HD ממדיה פיזית צריך לבחור צד, או להשקיע סכומי עתק במכשירים שקוראים את שני הפורמטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully