וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נוח לאוצר לא לקדם מו"מ עם המרצים"

ספי קרופסקי

6.1.2008 / 15:08

יו”ר ועדת החינוך בכנסת מיכאל מלכיאור מתח ביקורת חריפה על התנהלות האוצר במשא ומתן עם המרצים. פרופ' מגידור: ההפסד מוערך ב-6 מיליארד שקלים

יו"ר ועדת החינוך מיכאל מלכיאור ביקר היום (ראשון) בחריפות את התנהלות האוצר במשא ומתן עם המרצים השובתים. לדבריו, "נוצר כאן רושם שנח לאוצר שהדברים אינם מתקדמים. מדובר פה על הרבה מאוד דמעות וכאב של סטודנטים, ועל מסר לגבי דמות המדינה כולה". את הדברים אמר מלכיאור במהלך דיון סוער על שביתת המרצים בוועדה.

יו"ר הסגל הבכיר פרופסור צבי הכהן אמר במהלך הדיון כי "אם מישהו ינסה להחזיר את הסגל הבכיר לאוניברסיטאות באמצעות צווים, זה יהיה יום שחור לאקדמיה". עוד אמר הכהן, כי "הצעות עולות חדשות לבקרים על ידי ועד ראשי האוניברסיטאות ובית הדין, אך הן נדחות על ידי האוצר. האוצר מכפיף את שיקול דעתו להסכמה של יו"ר ההסתדרות עופר עיני".

נשיא האוניברסיטה העברית ונציג ור"ה (ועד ראשי האוניברסיטאות) בדיון, פרופסור מנחם מגידור, אמר כי "משמעות אובדן השנה האקדמית תהיה אסון לאומי לחברה הישראלית. קטסטרופה שלא תתואר". מגידור העריך כי ההפסד הכספי בעקבות השביתה יהיה כ-6 מליארד שקל.

נציג האוצר יוסי כהן הגן על התנהלות המשרד ואמר כי "המרצים דרשו בתחילת התהליך 10% תוספת לשכר, ועם התהליך גדל התיאבון שלהם, והם הגיעו לדרישות של 35% עבור שחיקת השכר, בעוד אנו טוענים שיש שחיקה של 3% בלבד". לדברי כהן, "זה לא יהיה אחראי מצידנו להיענות לתביעות הללו. אנו הצענו למרצים מעל ומעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully