וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריטים מגלים את האמת על עב"מים

שי אילן

6.1.2008 / 15:09

ה"תיקים באפלה" של משרד ההגנה הבריטי יפורסמו בקרוב וישפכו אור על אלפי מקרים של מפגשים עם עב"מים שחקרה יחידה סודית

הארכיונים הבריטים הסודיים הנוגעים למפגשים עם עב"מים יפורסמו בקרוב, כך מסר היום ה"גארדיאן" הבריטי. על התיקים היתה מופקדת יחידה שעד הזמן האחרון הכחישה ממשלת בריטניה את קיומה. המטרה: להפסיק את חרושת השמועות על מעורבות משרד ההגנה הבריטי בטיוח עניינים הקשורים לעצמים מעופפים בלתי מזוהים.

יחידת DI55 הסודית חקרה בשנות קיומה כ-7,000 מקרים של פגישות עם עב"מים. משרד ההגנה הבריטי מקווה להימנע מתסריט דומה לזה שקרה למשרד ההגנה הצרפתי, שאתרו קרס לאחר שפרסם תיקים דומים בחודש מרץ. זו עתידה להיות חשיפת המסמכים הגדולה ביותר בהיסטוריה של בריטניה.

חשיפה או טיוח מתוחכם?

אחד המקרים שפרטיו יפורסמו הוא פרשת רנדלשם, הנקראת גם "מקרה רוזוול הבריטי". ב-1980 העידו כמה בני אדם שראו חללית נוחתת ביער רנדלשם. על החללית נראו סימנים דמויי כתב חרטומים מצרי, ויצאו ממנה חייזרים. אחר כך הודה אדם שביים את המקרה כולו. אולם דיווחים מאוחרים יותר, על פיהם נמדדה קרינה גבוהה באזור, עוררו גל של תיאוריות קונספירציה. כעת אמורים הדברים להתבהר.

מקרה אחר שפרטיו עתידים להתפרסם נוגע למפגש של מטוס של חיל האוויר בגובה רב עם עצם בלתי מזוהה ממנו בקעה אלומת אור. העצם ליווה את המטוס במשך 45 דקות, לפני שהאיץ בפתאומיות במהירות רבה ונעלם. העצם גרם להפרעה על מסך הרדאר ונקלט כצל מאורך. הדברים נחקרו על ידי היחידה הסודית וה"גארדיאן" ראה את מסמכי החקירה, אבל הוא מעלה את השאלה האם באמת כל הפרטים יפורסמו. לדברי העיתון, בתיק זה למשל אין מסקנות ותיעוד הרדאר חסר.

מקורות החוקרים את התחום אומרים שהפרסומים יאכזבו רבים. הם מעידים אמנם על התרחשות כלשהי, אבל עולה מהם שגם הממשלה אינה יודע במה מדובר בדיוק. אולם זה לא ישים קץ לטענות חובבי תיאוריות הקונספירציה שיראו בפרסום הזה טיוח מתוחכם. מצד שני, נותרת השאלה מדוע היה צורך להסתיר את המסמכים ומה הסיבה לקיומה במשך שנים של יחידה סודית ביותר, אם זו למעשה לא חקרה דבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully