וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקמת משרד הדתות - שוחד פוליטי"

ספי קרופסקי

6.1.2008 / 14:46

המערכת הפוליטית מגיבה להחלטת הממשלה להקים מחדש את משרד הדתות. ח"כ אורלב: "את ש"ס מעניין לספק תעסוקה למקורבים"

תגובות סוערות מהשמאל ומהימין הפוליטי בעקבות החלטת הממשלה היום (ראשון) להקים מחדש את משרד הדתות. ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל) אמר כי "ש"ס תהפוך את המועצות הדתיות לרשות לעסקים קטנים".

עוד אמר אורלב, כי "מה שמעניין את ש"ס הם לא שירותי הדת, אלא שירותי התעסוקה למקורבים. הג'ובים והשלמונים שאולמרט מעניק לש"ס תמורת הישרדות ממשלתו, הם שוחד פוליטי מובהק".

ח"כ אופיר פינס (העבודה) אמר כי "חולשתו הפוליטית של אולמרט גורמת לו להסיג את ישראל שנים לאחור - אין מדינה דמוקרטית אחת בעולם בה יש משרד דתות". עוד אמר פינס כי "אולמרט מכין את הקרקע לפרסומו של דו"ח וינוגרד הסופי. מדובר בעסקה שקופה: דתות תמורת וינוגרד. זוהי פוליטיקה צינית על חשבון רצון העם". פינס גם ביקר את שרי העבודה שלא הצביעו נגד ההחלטה.

ח"כ חיים אורון (מרצ) אמר כי "פעם נוספת הממשלה מקצה משאבים למטרה מיותרת וחסרת הצדקה, אשר בוטלה בצדק בעבר וזאת במטרה לקנות את תמיכתה של ש"ס ולמנוע זעזוע קואליציוני בעתיד".

חברו לסיעה, ח"כ רן כהן אמר כי "תחייתו של משרד הדתות הוא שוחד פוליטי של אולמרט למפלגות החרדיות בניסיון נואש לרפד את הנפילה הציבורית הקרבה והולכת עם פרסום דו"ח וינוגרד". אולם לדבריו של כהן, "הציבור אינו מטומטם ולא יסכים לחזרתה של הסחטנות החרדית".

הרב גלעד קריב מהתנועה הרפורמית אמר כי "הקמתו של המשרד תביא להשחתה ולסיאוב של מערך שירותי הדת ותחזיר אותו לימים בהם היה 'החצר האחורית' של המינויים הפוליטיים והכספים הייחודיים בישראל". לדבריו של הרב קריב, "החלטה זו ללא ספק תעמיק את תחושת המיאוס של הציבור הישראלי מן הממסד הרבני ומן הפוליטיקאים המייצגים אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully