וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחה נחנקה למוות, פזגז תשלם 400 אלף ש'

נתיב נחמני

6.1.2008 / 14:20

3 בני משפחת אייל הפעילו את חימום הגז בביתם בת"א, ונחנקו בשנתם. במסגרת עסקת טיעון, הואשמה "פזגז" בגרימת מוות ברשלנות

400 אלף שקלים בלבד. זהו סכום הקנס שחברת "פזגז" תשלם לאחר שהואשמה בגרימת מותם ברשלנות של שלושה מבני משפחת אייל לפני כשש שנים בביתם בתל אביב.

בינואר 2002 נמצאו בני הזוג דליה, בת 53, ונמרוד, בן 57, אייל עם בנם אסף בן ה-24 בדירתם שברחוב דב גרונר ברמת אביב ג' בתל אביב, כשהם ללא רוח חיים. ארבע שנים לפני כן, הם התקינו בדירתם מערכת חימום מופעלת גז, שסופקה על ידי חברת "פזגז תל אביב".

מחקירת המשטרה עלה, כי לאחר שבני המשפחה הפעילו את מערכת החימום, בעירה חלקית במערכת גרמה לפליטת חד-תחמוצת הפחמן. מאחר שארובת הבית היתה חסומה על ידי קני ציפורים, מילא הגז הרעיל, חסר ריח, צבע וטעם, את חלל הדירה, וגרם למות בני המשפחה.

התקן הישראלי קובע כי באחריות מפיצי הגז לדאוג לבטיחות המתקנים הפועלים על גז כתנאי לאספקת הגז. בתקן נקבע כי הספק לא יספק גז אלא לאחר שווידא שאין בשימוש בגז כל סכנה לאדם ולרכוש, וכי כל תנאי הבטיחות הקבועים בחוק מתקיימים.

"הסדר הטיעון מתסכל מאוד"

באוקטובר השנה הגיעו הפרקליטות ועורכי הדין של החברה להסדר טיעון במסגרתו תודה חברת "פזגז" בגרימת מות בני המשפחה ברשלנות, ויפעלו לשינוי נהלי הבדיקה. בין היתר, הם הבטיחו לממן בעתיד גלאי גז בדירות בהן מותקנות מערכות דומות, ולשלם קנס על סך 134 אלף שקל בלבד.

שופטת בית משפט השלום בתל אביב דורית רייך-שפירא סירבה לקבל את הסדר הטיעון. "הסדר הטיעון הנ"ל מתסכל מאוד", אמרה השופטת, "יש בו הסכמה עם מחדלם של תאגידים גדולים. ההסדר מוכיח, שהערכות לביצוע פרויקט הבטיחות איננה מסובכת במיוחד והיתה אפשרית מאז ומתמיד. קיימת תחושה בלבי שהשינוי בנהלי הבטיחות נגרם, לא בשל האסון, כי אם במטרה להשיג הקלה לארגונים של הנאשמות. הסדר כזה מערער את אמון הציבור בתקינות פעילותן של רשויות האכיפה ומותיר תחושה קשה, שגם אחרי מות המנוחים הצדק לא הופיע".

"במקרה שבפני הרשלנות מתבטאת בהזנחה מתמשכת, התעלמות מהוראות החוק ובתוצאה חמורה", סיכמה השופטת שפירא וגזרה על חברת "פזגז", קנס של 400 אלף שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • פז גז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully