וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדגמים בגיאורגיה צופים ניצחון לסאקשווילי

רועי כ"ץ וסוכנויות הידיעות

5.1.2008 / 20:06

על פי הסקרים, זוכה הנשיא המכהן ל-52.5 אחוזים מקולות הבוחרים בערים הגדולות. יריבו טוען: הסקרים מזוייפים, נצא למחות

סקרי הטלוויזיה בגיאורגיה צופים ניצחון לנשיא המכהן מיכאיל סאאקשווילי בבחירות לנשיאות, שנערכו היום (שבת). על פי הסקר, שערכו בזמן אמת ערוצי הטלוויזיה במדינה, סאאקשווילי זוכה ב-52.5 אחוזים מקולות הבוחרים, מה שמספק לו ניצחון דחוק על יריביו, מבלי להזדקק לסיבוב בחירות שני. מדובר במדגם שנערך בערים הגדולות בלבד, שכן אין אפשרות לקיים מדגם ביישובים הקטנים והמבודדים. תוצאות האמת יתפרסמו ככל הנראה רק מחר.

תוצאות הסקר העלו כי לוון גצ'צ'ילדזה, יריבו המרכזי של סאאקשווילי במהלך הקמפיין הנוכחי, זכה ב-28.5% בלבד מהקולות. ג'צ'צילדזה כינה את תוצאות הסקרים "מזוייפות" וקרא לתומכיו ומתנגדי סאאקשווילי לצאת לרחובות מחר בצהריים ולמחות נגד הזיוף.

במהלך הבחירות האשים גצ'צ'ילדזה, יצרן יינות לשעבר בן 43, את סאאקשווילי בניהול כלכלי כושל של המדינה ובשחיתות. במירוץ מתחרים שישה מועמדים נוספים. עד כה נצפו שיעורי הצבעה נמוכים יחסית, ונראה כי הצלחתו של סאאקשווילי נובעת ממערך לוגיסטי מפותח שנועד להביא את המצביעים לקלפיות.

מערכת הבחירות הנוכחית היא המבחן הדמוקרטי הראשון שבו עומדת גיאורגיה לאחר "מהפכת הוורדים" שהתחוללה שם בשנת 2003 ושהעלתה את סאאקשווילי לשלטון. אזרחים גיאורגים רבים הביעו אכזבה מכך שההבטחה שהיתה גלומה באותה מהפכה ובעלייתו לשלטון של סאאקשווילי לא מומשה במלואה.

סאאקשווילי, שהתחנך בארצות הברית, נחשב לידיד המערב. אך בנומבר השנה הוא זיעזע גם את בעלי בריתו בקרב העולם המערבי כשהורה לדכא הפגנה נגד השלטון ביד קשה. הבחירות הנוכחיות מתקיימות בשל המחאה האזרחית האלימה, וזכייה של סאקשווילי, במידה שתקרה, עלולה לגרור גל מחאה נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully