וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטו אופ: סוגרים שבוע בתמונות

שי אילן

5.1.2008 / 20:50

נבקר פעמיים באיווה, אצל המנצחים והמאוכזבים. ניסע למצרים עם הנשיא סרקוזי ומזרחה - לבחירות בבהוטן ולחגיגת ריקודים בהודו

איווה למייק -

המנצח הגדול של השבוע הוא מייק האקבי מהמפלגה הרפובליקנית, שהגיע משום מקום וכבש את איווה בסערה. הוא ניצח בפריימריז בהפרש גדול, שהעניק לקמפיין הרזה שלו תנופה משמעותית. האקבי נשען בעיקר על קולות של נוצרים אוונגליסטים, ומסמן את התחזקות השפעת הדת על הפוליטיקה האמריקאית שאחרי עידן ג'ורג' בוש. (כתב: שי אילן)

ואיווה לאובמה -

המפסידה הגדולה של השבוע היא הילרי קלינטון, שהגיעה במקום השלישי בפריימריז הדמוקרטיים באיווה. אחרי שהובילה בסקרים בקרוב ל-20 אחוזים על מתחריה, ברק אובמה וג'ון אדוארדס, הצליחו אלה למחוק את ההפרש ולעבור אותה, לפחות בינתיים. אובמה עשה היסטוריה כשחור הראשון שניצח בפריימריז במדינה שבה 93 אחוזים מהתושבים הם לבנים.

קניה בלהבות -

אחרי הבחירות בקניה שנערכו בשבוע שעבר, פרצו בארץ מהומות בין האופוזיציה והקואליציה, המייצגות גם מעמדות חברתיים שונים וגם שבטים שאינם חיים בשלום. במהומות, שהזכירו את הטבח הנורא ברואנדה בשנת 1994, נהרגו מאות בני אדם. כ-30 תושבים נשרפו בתוך כנסייה במערב המדינה כשחיפשו מקלט.

בעקבות האם -

מפלגת העם הפקיסטנית מינתה השבוע את בנה של בנזיר בוטו לראשות המפלגה. בילוואל זרדארי בן ה-19 הגיע לפקיסטן בעקבות הרצח, אבל חזר זמן קצר לאחר מכן לאוקספורד, לסיים את לימודיו. בינתיים ישמש אביו כראש המפלגה בפועל. הבחירות בפקיסטן נדחו לחודש פברואר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

נפוליאון סרקוזי -

אחרי שבשבוע שעבר ערך ניקולא סרקוזי ביקור בפירמידות ובשאר שכיות החמדה של מצרים יחד עם חברתו קרלה ברוני, הוא חזר לעניינים ברומו של עולם. השבוע נפגש עם הנשיא מובארק ושיגר הודעה לעולם שהוא מנתק את הקשרים עם סוריה, בעקבות התערבותה בענייני הפנים של לבנון.

קבר הרודן -

תלמידים עירקים עלו השבוע להניח פרחים על קברו של סדאם חוסיין, לציין שנה להוצאתו להורג. למרות החשש מהפרות סדר ומאירועים אלימים, לא הייתה עלייה במעשי האיבה, פרט לכתובות גרפיטי שרוססו במקומות שונים בעירק לזכרו. את הקבר פקדו קבוצות קטנות של אבלים סונים, לשעבר אנשי מפלגת הבעת' של הרודן.

סוף למונרכיה -

בבהוטן, המדינה הזעירה שבהימלאיה, נערכו השבוע לראשונה בחירות דמוקרטיות למועצה הלאומית המונה 25 חברים. זאת בעקבות החלטת המלך הצעיר שהתחנך במערב, ג'יגמה קשאר נמגייל וונגצ'וק (שאין כל חובה לזכור את שמו). אזרחי הממלכה לא התלהבו במיוחד מהשינוי בתחילה, אבל לבסוף נהרו לקלפיות.

מבוכה במלזיה -

צ'ואה סוי לק, שר הבריאות המלזי התפטר השבוע מתפקידו בעקבות פרסום וידאו בו הוא נראה מקיים יחסי מין עם ידידה. הסרטונים צולמו בלי ידיעתו, כששהה בחדר במלון, על ידי גורם לא ידוע. השר ביקש את סליחת הממשלה והתושבים, ואמר שלא חשוב לו מי עומד מאחורי המעשה. הדבר היחיד שחשוב, לדבריו, הוא העובדה שאשתו וילדיו סלחו לו.

ספורט הדמים -

"לוחם" השוורים הקולומביאני סזאר רינקון, במחול אכזרי עם שור בפסטיבל בעיר קאלי שבקולומביה. נכון, אכילת פרות אינה טובה בהרבה, אבל עדיין יש משהו מקומם במיוחד בריטואל האכזרי של הקזת דם השור בזירה, לקול קריאות "אולה" של קהל משולהב.

חן הודי -

רקדנית הודית מבצעת ריקוד מסורתי בעיר אגרטלה, בירת המדינה הצפון-מזרחית טריפורה. בסגנון הריקוד הקלאסי הנקרא "אודיסי" משתמשים הרקדנים בידיים ובתנוחת הגוף כדי לתאר את האהבה בין האל קרישנה לאלה ראדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully