וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל ביקשה אישור לכבוש את מעבר רפיח"

5.1.2008 / 11:55

"אל קודס אל ערבי": בכירים ישראלים פנו לממשל האמריקאי בבקשה לכבוש את המעבר ולהקים בסיס צבאי במקום. העילה: ההיתר המצרי לכניסת פעילי חמאס דרך המעבר

ישראל פנתה לממשל האמריקאי וביקשה לקבל את הסכמתו לכיבוש מחדש של מעבר רפיח והקמת בסיס צבאי במקום, כך מדווח הבוקר (שבת) העיתון "אל-קודס אל ערבי", שיוצא לאור בלונדון.

לפי הדיוח, הפנייה התבצעה בעקבות ההיתר שנתנה מצרים לפעילים בחמאס להיכנס השבוע לעזה, לאחר ששבומכה, שם ביצעו את מצוות החאג'.עוד נכתב בדיווח, כי בכירים ישראלים אף הביעו בפני וושינגטון מחאה חריפה על ההיתר שניתן על ידי המצרים, ואמרו כי הדבר מהווה הפרה ברורה של הבטחה שנתן נשיא מצרים חוסני מובארק לשר הביטחון אהוד ברק.

במהלך האירוע, ישראל ביקשה ממצרים שלא לאפשר לעולי הרגל ששבו ממכה, וביניהם גם פעילי חמאס, להיכנס לרצועה ללא בידוק במעבר כרם שלום. על פי הערכות גורמי הביטחון,פעילי חמאס נשאו עמן סכומי כסף גדולים. אולם, המצרים כאמור התעלמו מהבקשה והתירו לעולי הרגל להיכנס לרצועה.

היחסים בין ישראל למצרים הפכו למתוחים במיוחד בשבועות האחרונים. זאת, על רקע האשמות מצד ירושלים, כי מצרים מעלימה עין מהברחות של נשק וסכומי כסף גדולים משטחה לעזה. המצרים מצידם דחו את הטענות הישראליות, ואמרו כי הם נוקטים בכל האמצעים העומדים לרשותם על מנת למנוע את ההברחות לרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully