וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ניו המפשיר: כולם נגד אובמה

5.1.2008 / 11:11

ניצחונו המשכנע של אובמה באיווה, הפך אותו ליעד מועדף להתקפות הן מצד המועמדים הדמוקרטים והן מצד המועמדים הרפובליקנים

ביום שלאחר ניצחונו בפריימריז באיווה, נראה כי ברק אובמה הפך ליעד להתקפות הן מצד מתחריו במפלגה הדמוקרטית והן מצד המתמודדים הרפובליקנים. יריבתו העיקרית של אובמה במירוץ, הסנטורית הילרי קלינטון אמרה כי "הנשיא הבא צריך לגלם באישיותו את התקוות של העם, אבל אלו לא יכולות תקוות כוזבות כפי שמציע אובמה". גם המתמודד הרפובליקני מיט רומני הצטרף למתקפה על אובמה ואמר כי "הוא אמנם פנים חדשות, אבל הוא פולט דברים מבלי שהוא טורח לחשוב מה יהיו ההשלכות שלהם".

בתוך כך, המתמודדים מתכוננים לקראת הפריימריז שייערכו ביום שלישי בניו המפשיר. אובמה, שיותר ויותר פרשנים חוזים כי סיכוייו לזכות במועמדות גבוהים, מנסה לשמור על המומנטום ונראה נמרץ מתמיד. לעומתו, קלינטון יודעת כי הפסד נוסף עשוי לקבור סופית את מועמדותה. תומכיה של הילרי אמנם שואבים עידוד מכך שגם בעלה ביל הפסיד בזמנו באיווה, אולם הם מאוכזבים מדירוגה של קלינטון במקום השלישי ומהרוב לו זכה אובמה גם בקרב הנשים במדינה. הסקרים שנערכו בימים האחרונים אמנם מצביעים על יתרון ברור להילרי בניו המפשיר, אבל יש לזכור כי הסקרים המוקדמים גם חזו לה ניצחון באיווה. בינתיים, עסוקים המתמודדים בהכנות אחרונות לעימות הדמוקרטי שצפוי להתקיים לפנות בוקר.

אצל הרפובליקנים המצב לא פחות דרמטי: מייק האקבי, שעד לאחרונה נתפס כמועמד קיצוני חסר סיכויים, הצליח לעורר את חששם של שאר המתמודדים. לפי אחד הדיווחים, רודי ג'וליאני שוקל בכובד ראש לחזור בו מהאסטרטגייה בה נקט בתחילה, לפיה הוא יתעלם מהפריימריז בניו המפשיר וישקיע את מאמציו בבחירות הארציות.

עם זאת, רוב הפרשנים צופים כי האקבי לא יצליח לשחזר את תמונות הניצחון גם בניו המפשיר. זאת, בעיקר בשל חזרתו למירוץ של ג'ון מקיין ושיטת הבחירות השונה הנהוגה בניו המפשיר, במסגרתה יהיה קשה יותר לצבא התומכים האוונגליסטים של האקבי להשפיע בצורה כה ניכרת על התוצאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully