וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: סוריה תמשיך להיות מבודדת בעולם

5.1.2008 / 9:43

נשיא ארה"ב החריף את הטון כלפי דמשק והאשים אותה באחריות למשבר הפוליטי בלבנון. על ביקורו באזור: אמקד את אולמרט ואבו מאזן במו"מ

שבוע לאחר שנשיא צרפת ניקולא סרקוזי הודיע כי הוא יחרים את סוריה, גם נשיא ארצות הברית החריף את הטון כלפי דמשק. בשיחה עם כתבים בוושינגטון אמר בוש כי סוריה מונעת מלבנון מלבחור נשיא חדש, ובכך "מטרפדת את רצון העם הלבנוני". בוש הוסיף כי "אני מאוד מאוכזב מכך שטרם נבחר חדש ללבנון, ואני משוכנע שהאחראית הישירה לכך היא סוריה". בוש אף שיגר מסר ברור לעבר אסד ואמר כי "סוריה תמשיך להיות מבודדת בעולם ותמשיכך להיתפס כמדינה שמעוותת את רצון העם הלבנוני".

בוש אף אמר כי הוא יפעל ליצירת קואליציה אזורית נגד סוריה. לדבריו, "אני אשקיע את מיטב המאמצים להמשיך ולשכנע מדינות אחרות להפעיל לחץ על סוריה, כדי לאפשר ללבנון להמשיך לצעוד קדימה". בוש גם שיבח את ראש ממשלת פואד סניורה ואמר כי מדובר "באדם שמחויב לעתידם ולטובתם של תושבי לבנון"

בתוך כך, בוש גם התייחס לביקורו הקרוב בישראל וברשות הפלסטינית ואמר כי משימתו העיקרית בביקור היא למקד את הצדדים במשא ומתן, שבסופו תוקם מדינה פלסטינית. בראיון לרשת הטלוויזיה "אל-חורה" הוסיף בוש כי הוא "מודע היטב למכשולים במשא ומתן", אולם הוא בא לאזור כדי "לחזק את ראש הממשלה אהוד אולמרט ויושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully