וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: לא תהיה הפסקת אש עם ישראל

5.1.2008 / 0:28

בנאום בדמשק אמר ראש הלשכה המדינית של חמאס, כי "על ר"מ הרשות להתפטר לנוכח הוויתורים לישראל". על גלעד שליט אמר, כי ישוחרר רק כשישוחררו האסירים הפלסטינים

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל אמר אתמול (שישי), כי דחה הצעה של בכירים אירופים לקיום מגעים להפסקת אש עם ישראל בתיווכם. לדבריו, "חמאס ימשיך במאבק המזויין נגד ישראל".

דברי משעל באו בעקבות הדיווחים בשבועות האחרונים כי חמאס מעוניין בהפסקת אש עם ישראל. יועצו של ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, אמר לפני שבועיים, כי [[חמאס]] מוכן להגיע לרגיעה עם ישראל שתכלול את הפסקת ירי הקסאם, בתנאי שישראל "תסיר את המצור" מעל רצועת עזה ותפתח את המעברים אל העיר וממנה. היועץ, אחמד יוסוף, גילה לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי באחרונה העלו גורמים בינלאומיים מספר הצעות בנוגע לרגיעה.

"מוכנים למו"מ עם פתח"

עוד אמר משעל בנאומו, כי חמאס מוכן לנהל משא והמתן ללא תנאים מוקדמים עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. "אני פונה לכל מנהיגי הפתח לפתוח בדיאלוג עם חמאס", אמר משעל בנאום שנשא בדמשק בטקס לציון 20 שנה להקמת חמאס. לדבריו, "חילוקי הדעות בין פתח לחמאס הם פוליטיים בלבד". משעל הוסיף, כי אף מדינה ערבית לא מבקשת מחמאס לוותר על השליטה ברצועת עזה.

במהלך נאומו, קרא משעל לראש הממשלה הפלסטינית סלאם פיאד להתפטר מיד מתפקידו לנוכח מכירת החיסול של האינטרסים הפלסטינים לידי ישראל. לדבריו, "ממשלה המוותרת על הזכויות הפלסטינים, שותקת על המשך הבנייה בהתנחלויות וחותרת תחת המאבק במזויין צריכה ללכת".

בנושא החייל החטוף גלעד שליט אמר ראש הלשכה המדינית של חמאס, כי ישוחרר רק בעסקה לשחרור אסירים פלסטינים הכלואים בישראל.

דבריו של משעל מצטרפים לדברי בכיר חמאס מחמוד א-זאהר שאמר, כי ארגונו מקבל בברכה דיאלוג עם הפתח. בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP דווח, כי א-זאהר דחה עם זאת את התנאים של אבו מאזן לפיהם חמאס בתמורה לפיוס בין הצדדים יוותר על שליטתו בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully