וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: ממשלת קניה מוכנה לבחירות חוזרות

4.1.2008 / 21:37

דוברו של הנשיא אמר, כי בחירות חוזרות יתקיימו בתנאי שביהמ"ש יורה על כך. קודם לכן דווח, כי קיבאקי מוכן למו"מ עם האופוזיציה

הממשלה בקניה בראשותו של מאווי קיבאקי אמרה היום (שישי) כי היא מוכנה לבחירות חוזרות במדינה, בתנאי שבית המשפט העליון יורה על כך. "אנו מסכימים אפילו לבחירות חוזרות בתנאי שיתנהלו על פי החוקה ובתנאי שבית המשפט יורה על כך", אמר אלפרד מוטואה, דוברו של הנשיא קיבאקי.

עם זאת, מוקדם יותר אמר נשיא קניה כי הוא מוכן לכינון ממשלת אחדות בארצו על מנת לפתור את המשבר שפרץ בה לאחר הבחירות לנשיאות השבוע, בתנאי שהאופוזיציה תקבל את תנאיו. כך מסר היום חתן פרס נובל לשלום דזמונד טוטו.

"יש מקום לתקווה", אמר טוטו בהתייחסו לניסיונות להרגעת הרוחות ולסיום המהומות במדינה, שעד כה הביאו למותם של יותר מ-300 בני אדם. טוטו הביע אופטימיות להשגת פתרון למשבר, מאחר ולדבריו, "הממשלה והאופוזיציה, בראשות ריילה אודינגה, פתוחות למשא ומתן למרות התנאים שהציב קיבאקי".

על אף שהבירה ניירובי מתחילה לחזור לשגרה, ותושביה חזרו למלא את הרחובות, ממשיכה המשטרה לשמור על כוננות גבוהה, ובעיר הנמל מומבסה אף ירו שוטרים גז מדמיע לעבר מפגינים מוסלמים לאחר תפילות יום השישי במסגדים.

צרפת גיבתה היום את טענות האופוזיציה בקניה המאשימה את הממשלה הנבחרת בזיוף הבחירות. "אני מאמין, כי היו זיופים בבחירות שהתקיימו בשבוע שעבר", אמר שר החוץ של צרפת ברנרד קושנר. לדבריו, "לא רק צרפת חושבת כך, גם ארה"ב ובריטניה חושבות כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully