וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: נביא שינוי לאמריקה

4.1.2008 / 11:19

הזוכים בפריימריז באיווה, אובמה והאקבי: מדובר ברגע היסטורי לאמריקה. קלינטון שמרה על ביטחון והבהירה: מוכנה להמשיך

לאחר נצחונו בבחירות המקדימות על הנהגת המפלגה הדמוקרטית, הבטיח הסנטור ברק אובמה כי הוא מתכוון להביא שינוי לאמריקה, אם יזכה בהתמודדות ויהיה לנשיא השחור הראשון בארצות הברית.

"אמרו שהיום הזה לעולם לא יגיע", קרא הסנטור מאילינוי אל תומכיו, לאחר הידיעה על הניצחון הסוחף שלו בפריימריז לראשות המפלגה הדמוקרטית באיווה, עם 38%% מהקולות. "אמרו שהציפיות שלנו מכוונות גבוה מדי. אומרים שהמדינה הזו יותר מדי מפולגת, יותר מדי פסימית ביחס לאפשרות להתאחד" שילהב אובמה את תומכיו," אולם הלילה, ברגע ההיסטורי המסוים הזה, אתם עשיתם מה שהציניקנים אמרו שלעולם לא נוכל לעשות".

ברגע השיא של נאומו קרא אובמה לאחדות אמריקאית: "אתם אנשים רגילים, אבל עשיתם דבר בלתי רגיל. זאת, מכיוון שאנחנו לא אוסף של מדינות רפובליקאיות ומדינות דמוקרטיות - אנחנו המדינות המאוחדות, ארצות הברית של אמריקה!".

גם המנצח בקרב הרפובליקאים מייק האקבי, מושל ארקנסו לשעבר וכומר בפטיסטי, תיאר את ליל הבחירות באיווה כאירוע היסטורי דרמטי. "מה שראינו הערב הוא יום חדש בפוליטיקה האמריקאית" אמר הקאבי השמרן, שנחשב עד כה ל"אנדרדוג" בפריימריז הזה, כשהוא מוקף במאות תומכים, בינהם השחקן צ'אק נוריס. "הערב הוכחנו, כי הפוליטיקה האמריקאית עדיין נמצאת בידיהם של אנשים כמוכם".

המפסידה הגדולה של הבחירות באיוווה היתה הילארי קלינטון, שהגיעה למקום השלישי בקרב הדמוקרטים, אך שמרה על קור רוח וחזות בוטחת. "אני מוכנה מאוד להמשיך בהתמודדות, ואני מוכנה להנהיג", אמרה קלינטון בביטחון לקול תרועת נאמניה. "אנחנו עומדים לקחת את ההתלהבות הזו ולהביא אותה ישירות לניו- המפשיר" היא הבטיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully