וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויליפוד השלימה את רכישת סלטי שמיר

מיכאל רוכוורגר

4.1.2008 / 8:23

אחרי צניחה של 20% במניית ויליפוד, המנהלים מבצעים מסע פגישות בשוק ההון. סלטי שמיר משתלבת בהפיכתה לענקית מזון

חברת ויליפוד השקעות שבשליטת איש העסקים ארקדי גאידמק מדווחת כי השלימה - באמצעות החברה הבת ג.ויליפוד אינטרשיונל, הנסחרת בבורסת נאסד"ק - את רכישת 51% מהון המניות של סלטי שמיר. את מרבית המניות רכשה ויליפוד מידי יעקב גינצבורג ועמירם גיא, הבעלים הקודמים של סלטי שמיר.

סלטי שמיר היא חברה פרטית, העוסקת בייצור ושיווק של סלטים מצוננים, ופועלת בין השאר ברוסיה, צרפת, בריטניה וארה"ב. היא משתלבת באסטרטגיה העסקית של גאידמק להפוך את ויליפוד לענקית מזון, הפרושה בכל העולם. על פי ההערכות בשוק, ההכנסות השנתיות של סלטי שמיר הן 40-50 מיליון שקל.

ויליפוד תשלם מקדמה של עד 5 מיליון שקל, וכן תעמיד למוכרים הלוואה בהיקף של 1.5 מיליון שקל הנושאת ריבית שנתית של פריים + 3.5%. כן סוכם, כי דירקטוריון של סלטי שמיר יכלול ארבעה חברים, מתוכם שניים מוויליפוד ושני נציגים של המוכרים, כשיו"ר הדירקטוריון, בעל הקול המכריע, יהיה מטעם ויליפוד אינטרנשיונל.

המנהלים מנסים לשכנע: המניה תעלה

גאידמק רכש את השליטה בוויליפוד (42.3%) תמורת 171 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-90 מיליון דולר - פרמיה של 62% על שווי המניות של החברה ב-22 ביוני. מאז שגאידמק רכש את השליטה בוויליפוד לפני כחצי שנה צנחה המניה ב-20% והחברה נסחרת לפי שווי שוק של 191.6 מיליון שקל.

הרציונל של גאידמק היה שהחברה תסלול לו את הדרך לתחום המזון הכשר שלא באמצעות רשת שיווק לא רק בשוק הישראלי, אלא גם בעולם. הפעילות של ויליפוד מאז הרכישה כללה רכישת השליטה בחברת המזון אגרוסויז הרוסית של גאידמק; הקמת חברה חדשה בתחום העופות והביצים על בסיס הפלטפורמה של אגרוסויז; רכישת חברה רוסית, העוסקת בתחום היבוא ושיווק מוצרי חלב; הקמת חברה משותפת יחד עם יצרן ומשווק דני מוביל בתחום יבוא ושיווק מוצרי חלב כשרים; ועכשיו סגירת העסקה על רכישת סלטי שמיר.

עם זאת, נראה כי שוק ההון הישראלי עוד לא הפנים את מסע השופינג הנרחב בתוך זמן קצר יחסית שביצעה ויליפוד. הדבר לא נעלם מעיני מנהליה של החברה, שנפגשים עם הפעילים בשוק ההון כדי לנסות ולשכנעם כי גאידמק אינו רק פילנטרופ והרכישות יתבטאו גם בביצועי המניה בקרוב. בניגוד להערכה הקיימת בשוק שגאידמק עצמו אינו מעורב במה שנעשה בוויליפוד, המקורבים לחברה מספרים כי לפני כשבועיים הוא ערך ביקור פתע בחברה באמצע היום כדי לעקוב מקרוב אחר הנעשה, להתעדכן ולהיפגש עם אנשי החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • ויליפוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully