וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לאובמה והאקבי באיווה

4.1.2008 / 5:18

אובמה זכה ב-38% מקולות הדמוקרטים. קלינטון הגיעה למקום השלישי, אחרי אדוארדס. בקרב הרפובליקנים זכה האקבי, עם 34%

ברק אובמה, המתמודד הדמוקרטי, ומייק האקבי, המתמודד הרפובליקני - ניצחו בבחירות המקדימות באיווה. בקרב הדמוקרטים, הגיעה הילארי קלינטון למקום השלישי, אחרי המועמד ג'ון אדוארדס. במקום השני בקרב הרפובלקנים זכה רומני, מושל מסצ'וסטס לשעבר.

ברק אובמה, מושל אילינוי לשעבר, זכה ב-38 אחוזים מהקולות, כשאחריו ג'ון אדוארדס עם 30 אחוזים, וקלינטון עם 29. מדובר במכה מוחצת לקלינטון, שעד לא מזמן נחשבה למועמדת המובילה במירוץ הדמוקרטי. בנאום שנשאה מול בוחריה, אמרה קלינטון כי תמשיך בהתמודדות על ראשות המפלגה, וכי "היא כל כך מוכנה להמשיך ולהוביל בקמפיין". אדוארדס הודיע גם הוא כי הוא מתכוון להמשיך במירוץ, וכי אחוזי הבחירה בו מעידים על השינוי שהאומה האמריקאית מבקשת.

בקרב הרפובליקנים זכה האקבי, מושל ארקנסו לשעבר וכומר בפטיסטי, עם 34 אחוזים. מיט רומני, המיליונר המורמוני, קיבל 25 אחוזים, ואילו המתמודדים תומפסון ומק'קיין זכו ל-14 ו-13 אחוזים בהתאם.

"זהו יום חדש לפוליטיקה האמריקאית", אמר האקבי לקהל תומכיו המריעים. "אך היום לא מסתיים כאן. הוא מתחיל כאן באיווה, ויסתיים רק בפנסילבניה, בעוד שנה מעכשיו". אובמה אמר כי ,
"הניצחון מוכיח שאנחנו אנשים רגילים, אבל אנחנו מסוגלים לדברים לא רגילים. אנחנו לא אוסף של ארצות רפובליקניות וארצות דמוקרטיות - אנחנו ארצות הברית של אמריקה".

הניצחון יעניק למתמודדים יתרון משמעותי בשלב הבא של הבחירות, שייערך ב-8 בינואר בניו-המפשייר. הפריימריז באיווה נערכו ב-1,700 מוקדים ברחבי המדינה, כשתומכיהם של המתמודדים השונים ניסו לשכנע את הבוחרים בכל דרך אפשרית בצדקת מועמדם. לא ברור מהי מידת ההשפעה של הניצחון באיווה על המשך המירוץ: ביל קלינטון, לדוגמא, הגיע בבחירות שנערכו במדינה בזמנו למקום הרביעי עם 3 אחוז מהקולות בלבד. רונלד רייגן הגיע רק למקום השני בשנת 1980 ובכל זאת ניצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully