וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 פלסטינים נהרגו בתקיפות צה"ל בעזה

3.1.2008 / 18:39

מסוק צה"ל תקף עמדת חמאס בדרום הרצועה 2 נהרגו. קודם לכן, נהרג פעיל חמאס בהתקלות עם כוח צה"ל ליד גדר המערכת בצפון הרצועה

עלה לתשעה מספר ההרוגים הפלסטינים בתקיפות צה"ל ברצועת עזה. סמוך לחאן יונס שבדרום הרצועה תקף מסוק קרב של חיל האוויר עמדה של חמאס. לטענת צה"ל, מהעמדה שיגר הארגון רקטות קסאם לעבר יישובי עוטף עזה. הפלסטינים מדווחים כי שני פלסטינים נהרגו בתקיפה.

בתקרית נוספת, תקף כוח צה"ל לפני שעה קלה מספר חמושים סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. החיילים פתחו באש לאחר שהחמושים ירו לעברם אש חיה וטילי נ"ט. מצה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה בחמושים. ב"הארץ" דווח, כי פעיל חמאס נהרג בתקרית.

מוקדם יותר, תקפו מטוסי חיל האוויר בניין במרכז עזה. הפלסטינים דיווחו כי הופצץ בניין, בו מתגוררת משפחתם של שני פעילי הג'יהאד האיסלמי. עדי ראייה פלסטינים דיווחו על פיצוץ עז שנשמע במקום, ואמבולנסים רבים זורמים לאזור. עד כה לא ידוע על נפגעים.

דובר צה"ל אישר כי מטוסי קרב תקפו מטרות באזור, ביניהן מחסן אמל"ח של הג'יהאד האיסלמי בעיר עזה, מבנה של פעיל בכיר בג'יהאד ומבנה השייך לארגון חמאס בדרום הרצועה.

במערכת הביטחון אומרים כי התקיפות היום באו בעקבות הירי הבוקר לעבר אשקלון, שהוגדר "עליית מדרגה". לדברי מקור במערכת הביטחון, "ירי על אשקלון ועל ישובים ישראלים לא יעבור בשתיקה. כל עוד ארגוני הטרור ימשיכו בירי נמשיך לפגוע בהם".

הבוקר נהרגו 5 מאותה משפחה

הבוקר דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי חמישה אזרחים פלסטינים - כרימה פיאד, בנה אחמד פיאד, בתה אסמה פיאד ובנה סמי פיאד - נהרגו מהפצצת צה"ל בדרום רצועת עזה. כמו כן נפצעו בתקיפה 25 פלסטינים.

מצה"ל נמסר כי כוח צה"ל שפועל במקום זיהה חמושים שהתבצרו בתוך בית באזור בנוי בעיר. החמושים ירו לעבר הכוחות שהחזירו באש ואף זיהו פגיעה. "הלחימה באיזור מאוד אינטנסיבית בשטח מאוד צפוף. אנו עושים הכל על מנת לפגוע בארגוני הטרור ולהימנע ככל שניתן מפגיעה בבלתי מעורבים" נמסר.

רקטה מסוג 'גראד' נפלה הבוקר צפונית לשכונת אשקלון. בעבר נפלו בתוך אשקלון מספר טילי גראד, המסוגלים להגיע למרחק של כ- 20 קילומטרים, אולם זוהי הפעם הראשונה בה נופל טיל בצפון העיר, דבר המגביר את החשש של מערכת הביטחון מפני שיפור יכולות הירי של ארגוני הטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully