וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: קריאות למבצע צבאי בעזה

פנחס וולף וספי קרופסקי

3.1.2008 / 12:56

בעקבות ירי הרקטה על אשקלון, קוראים ח"כים רבים להגיב בפעולה צבאית רחבה. "דרושה פעולה מסיבית, עד לחיסול תשתיות הטרור"

מערכת וואלה!

ח"כים רבים שבים ומעלים את האפשרות של יציאה למבצע צבאי רחב היקף ברצועת עזה, בעקבות ירי הרקטה לעבר אשקלון הבוקר (חמישי). בשעות הבוקר נחתה רקטה מסוג 'גראד' מצפון לעיר, אך לא גרמה לנפגעים או לנזק.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ח"כ צחי הנגבי (קדימה) אמר בתגובה לירי כי "אין כאן שום דבר מפתיע. המהלך של ארגוני הטרור ידוע מראש - לירות לטווח ארוך ולגרום את מירב הנזק". הנגבי הוסיף "אני הבעתי את דעתי שבסופו של דבר, לא יהיה מנוס מעימות חזיתי ברצועת עזה".

לדברי ח"כ דני יתום (עבודה), "יש להגביר את הפשיטות הקרקעיות ולהפעיל לחץ מהאוויר מהים ומהיבשה. בסוף הם יבינו שבכל יום שעובר מצבם קשה יותר ממצבנו". ח"כ יתום הוסיף כי הצעת ארגוני הטרור הפלסטינים להודנה, עליה דווח בתקשורת לאחרונה, היא סימן לחולשתם. "אסור לקבל את הצעתם כי הם רוצים להתחזק. ברגע שהם יהיו חזקים יותר הם ירצו לפגוע חזק יותר", אמר יתום.

ח"כ צבי הנדל (האיחוד הלאומי-מפד"ל) אמר כי "באזור נפילת הטיל יש ריכוז גדול של קרוואנים המאוכלסים במגורשי גוש קטיף. לצערי, היום שבו ראש הממשלה לא יוכל לחמוק משפיכת דם לא רחוק. יש להורות לצה"ל להיכנס לפעולה קרקעית מסיבית ברצועה, עד לחיסול כל תשתיות הטרור".

"דרוש פיתרון דרסטי"

"לפני שנתיים טבעתי את המונח 'חומת מגן 2'", אמר ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד). "הבהרתי אז שכל המתנה תוביל לכך שבסוף הרקטות יגיעו לא רק לשדרות אלא גם לאשדוד ובאר שבע". הוא הוסיף כי "צריך לצאת למבצע צבאי של שלושה שבועות עד חודש ולאחריו לצאת מהרצועה ולהישאר בציר פילדלפי, שהוויתור עליו התגלה כאסון שגובה מחיר דמים מישראל".

ח"כ יצחק בן ישראל, יו"ר ועדת המשנה לבדיקת מוכנות העורף של ועדת חוץ וביטחון, ערך היום סיור באיזור עוטף עזה ושדרות. גם הוא הגיב לירי הרקטה על אשקלון ואמר כי הדחף לפתור את בעיית הטרור הולך וגדל ככל שטווח הפגיעה מתארך. לא ניתן למגן ערים שלמות כי המיגון הולך ונהיה לא מעשי. יותר ויותר אנשים הגיעו למסקנה שצריך פיתרון דרסטי, שזה אומר פעולה צבאית גדולה בעזה, שהמועד אליה הולך ומתקצר מיום ליום".

לעומתם, ח"כ דב חנין (חד"ש) קרא להגביר את המאמצים להגיע להסדר מדיני עם הפלסטינים. "מבצע צבאי ניסינו בעבר ולא זה מה שיפתור את הבעיות", אמר חנין. "אי אפשר לפתור את הבעיה הזאת באמצעות פלסטר, אלא באמצעות ניתוח עומק. הדבר המהותי זה לקדם את ההידברות עם הפלסטינים. אם יושג הסכם כולל, חמאס, שנבנה על יאוש הפלסטינים, ייחלש מאוד". חנין קרא גם לפתוח במו"מ להפסקת אש עם חמאס.

(צילום וידאו: שי מכלוף, עריכה: רביד גולדשטיין)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully