וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה העתירה נגד עיר הבה"דים בנגב

יהושע בריינר

3.1.2008 / 11:46

ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע דחה העתירה נגד תחילת העבודות על עיר הבה"דים, הסמוכה לרמת חובב. הירוקים: "נערער לבג"ץ"

עיר הבה"דים יוצאת לדרך. במערכת הביטחון מרוצים מאוד מהחלטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, שדחה הבוקר (חמישי) את עתירת עמותת אדם, טבע ודין לעצירת העבודות להקמת עיר הבה"דים ונתן אור ירוק לפרוייקט. בית המשפט הודיע כי העבודות לא יחלו בשבוע הבא, וזאת על מנת לתת זכות ערעור לעמותה.

בארגונים הירוקים מאוכזבים מהפסיקה ואומרים כי יערערו על ההחלטה בבית המשפט העליון. "נימוקי השופטת אינם מקובלים עלינו והחלטתה אינה עולה בקנה אחד עם פסיקתו של ביהמ"ש העליון בנושא", אומרים בעמותת אדם, טבע ודין. "בריאות הציבור ופיתוח מושכל של הנגב עומדים לנגד עינינו ובכוונתנו לפעול בנחישות על מנת שהרשויות ינקו את רמת חובב ויפעלו בהתאם לכללי מנהל תקין. בכוונתנו ללמוד את ההחלטה ולנצל את האפשרות שניתנה לנו להגיש ערעור עד ליום רביעי הקרוב, על מנת שלא יתחילו את עבודות הבנייה ולא ייקבעו עובדות בלתי הפיכות בשטח".

במערכת הביטחון, כאמור, מביעים שביעות רצון. "אנו מברכים על החלטת בית המשפט, שתאפשר את יישום החלטת הממשלה להעברת בסיסי צה"ל לנגב, ותביא לפריחה של האיזור. אנו מדגישים כי קריית ההדרכה בנגב לא תאוכלס ולו בחייל אחד עד שיהיה ברור מעל לכל ספק כי אין חשש לשלומם של החיילים". גם ראשי היישובים והמועצות האיזוריות בנגב מרוצים מההחלטה.שמוליק ריפמן, ראש המועצה האזורית רמת הנגב, אמר עם פרסום ההחלטה כי "נסללה הדרך להמשך הפרוייקט וגם הנגב יכול לנשום לרווחה".

השר לפיתוח הנגב והגליל יעקב אדרי, בירך על החלטת בית המשפט אשר דחה את עתירתם של הירוקים, ואמר כי "אין ספק שבית המשפט השתכנע משורת הצעדים הננקטים על ידי משרדי הממשלה, המבטיחים שלא תישקף סכנה לחיילים ולכל תושבי אזור באר שבע. פרויקט זה הנו בעל חשיבות לאומית מהמעלה הראשונה לעתידו של הנגב ומדינת ישראל, והוא ישפיע על פיתוחו ומינופו הכלכלי של האזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully