וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש החמיר עונשו של פדופיל

קובי מנדל

3.1.2008 / 10:24

אהרון אופר ירצה שנתיים מאסר בפועל במקום 10 חודשי מאסר על תנאי. השופט ציין: ענישה חמורה תבטא את סלידת ביהמ"ש מהמעשים

בית המשפט המחוזי בחיפה החמיר את עונשו של פדופיל וגזר עליו שנתיים מאסר בפועל ו-10 חודשי מאסר על תנאי במקום 10 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 2,000 שקלים. הנאשם, אהרון אופר, בן 36 מנשר, הורשע שהחזיק ברשותו מעל 25 אלף פרסומי תועבה, בהם תמונות של קטינים, והפיץ אותם באינטרנט.

הערעור הוגש על ידי הפרקליטות מצד אחד על קולת העונש, ועל ידי אופר מצד שני על חומרתו. בית המשפט קיבל פה אחד את ערעור הפרקליטות. בכתב האישום נטען כי החל משנת 1994 שמר אופר במחשבו סרטים ותמונות תועבה ובהן מצולמים קטינים, חלקם מקיימים יחסי מין. כמו כן, נהג אופר לנהל שיחות עם גולשים שונים ולהחליף עמם קבצים.

השופט עודד גרשון ציין בפסק הדין, כי "עידן האינטרנט הביא עימו לצד הברכה הרבה שבאפשרויות התקשורת והחלפת המידע, גם סכנות רבות, ויצר מצב שבו כל אדם יכול לצלם ולהפיץ תמונות של קטינים ברחבי האינטרנט". עוד הוא הוסיף, כי לחשיפת קטינים לחומר תועבה יש השפעה שלילית על התפתחותם וכי הפגיעה בהם אינה מתמצית רק בחשיפתם לתכנים שיזיקו להם, אלא חושפת אותם לאפשרויות רבות ומגוונות של פגיעה, לרבות האפשרות של ניצול מיני.

לדבריו, יש להעדיף את האינטרס הציבורי שבהגנה על קטינים על פני האינטרס האישי של הנאשם ורק הטלת "עונשים חמורים וכואבים תוכל להילחם בתופעת הפורנוגרפיה הפדופילית המנצלת קטינים ופוגעת בהם. ענישה חמורה תבטא את סלידתו העמוקה של בית המשפט מהמעשים המתועבים, תמלא את תפקידו של בית המשפט בהגנה על שלומם של קטינים מפני ניצול מיני ותסייע להרתעת הרבים מפני ביצוען של עבירות אלה". השופט הדגיש כי רק בשל העובדה שערכאת הערעור אינה נוהגת למצות את הדין עם הנאשם, נקבעו העונשים כפי שנקבעו ש"אם לא כן הם היו חמורים עוד יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully