וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה תתנגד להצעת פרידמן

ספי קרופסקי

3.1.2008 / 11:15

בעקבות החלטת שר המשפטים לשנות את הרכב הוועדה למינוי שופטים אמר ברק: "יש פתיחות לשינויים... לא נסכים לכיפופי ידיים"

שרי מפלגת העבודה החליטו הבוקר (חמישי) להתנגד להצעתו של השר דניאל פרידמן לשנות את הרכב הוועדה למינוי שופטים. יו"ר המפלגה אהוד ברק אמר בישיבת השרים כי "לא נאפשר פגיעה בבית המשפט העליון... יש פתיחות לשינויים בהסכמה לאחר קיום דיון ציבורי מעמיק ורציני, אבל לא לכיפופי ידיים."

קודם לכן, ניסה ח"כ אופיר פינס לשכנע את חבריו לסיעה להימנע מהשתתפות בהצבעת אי האמון שתיערך ביום שני הקרוב במליאת הכנסת בשל היוזמות של פרידמן.

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) קראה למפלגת העבודה לא להסתפק בהתנגדות ליוזמתו של פרידמן, ולדרוש את הדחתו לאלתר. לדבריה, "היוזמה האחרונה של פרידמן היא עוד שלב בניסיון לרסק את בית המשפט העליון עד דק. במקום ששר המשפטים יגן על עצמאותה של המערכת בראשה הוא עומד, הוא הפך למחריבה הראשי".

בנוסף הוחלט בישיבת שרי העבודה להתנגד להצעה להקים מחדש את משרד הדתות. אמש כינה פינס את היוזמה "פשע פוליטי". לדבריו, "אולמרט עושה למדינה מה שעשה לירושלים – שמירת שלטון על ידי מכירה כללית לדתיים". גם מזכ"ל המפלגה, איתן כבל הודיע כי בכוונתו להעלות את הנושא היום (חמישי) בפורום שרי העבודה.

באשר לרפורמות המשפטיות של פרידמן, זו אינה הפעם הראשונה שבמפלגת העבודה נשמעת ביקורת חריפה על המהלכים. יו"ר המפלגה אהוד ברק, אמר לפני כחודש, כי "בעת האחרונה נדמה שהופר האיזון, בין המערכת הפוליטית לבין בית המשפט העליון". לדבריו, "בית המשפט העליון ושופטיו הפכו יעד למתקפות בלתי ראויות ולשטף של יוזמות אשר כמותן ותוכנן מאיימות לזעזע את הדמוקרטיה הישראלית ואת שלטון החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully