וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידמן: אין לי מאבק אישי עם ביניש

3.1.2008 / 9:05

שר המשפטים הגן על תכניתו לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים. "הטענה שאם הממשלה ממנה אנשים הם תלויים בה, חסרת שחר"

שר המשפטים דניאל פרידמן התראיין הבוקר לגלי צה"ל והגיב על הביקורת הרבה שנמתחה עליו אתמול, בתגובה לכוונתו לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים. לדברי פרידמן, תכניותיו לגבי הוועדה אינן מושפעות ממאבק כוחות בינו לבין נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש. "אין פה מאבק אישי. זו לא שאלה אישית. השאלה היא אם יש מקום לרפורמה בשורה של נושאים שקשורים לבתי המשפט".

באשר לסיכוייו להעביר את התיקון לחוק, כנדרש על מנת לבצע את השינוי בהרכב הוועדה למינוי שופטים, אמר פרידמן כי הדבר יתברר בהמשך. "אני מאוד מקווה שהציבור והכנסת ישתכנעו". הוא התייחס גם לאיום שהשמיע אתמול ח"כ אופיר פינס, לפיו מפלגת העבודה תתנגד בכל תוקף לחוק ואף תפרוש מהממשלה אם הוא יאושר. "אהוד ברק, המנהיג של מפלגת העבודה, לפני זמן מה התבטא כנגד התערבות מערכת המשפט בהחלטת צמצום החשמל לעזה. העניין היום תקוע בבג"ץ". לדברי פרידמן, אי אפשר להמשיך ולהתלונן על העובדה שבג"ץ מתערב בנושאים שאמורים להיות נתונים בידי הממשלה, ומצד שני לחסום את הדרך למהלכים שישנו את המצב הזה.

לדברי פרידמן, "ישנה השאלה של שופטים, שמנסים להשפיע על הליכי חקיקה, האם זה מצב רצוי או לא רצוי. תופעה כזו לא מוכרת לי במדינות אחרות. זה חלק מתהליך שעברנו שבמסגרתו השופטים נכנסים למערכת הציבורית ומתערבים בהליכי החקיקה".

שר המשפטים דחה את הטענות לפיהן תכניתו תביא לפוליטיזציה של המערכת המשפטית. "המערכת הפוליטית אינה מתחזקת, היא במידה מסוימת נחלשת. לוועדה יצטרפו אנשים שלא מהמערכת הפוליטית. נעשו כל הסידורים כדי להבטיח את עצמאותם של האישים האלו. הטענה שאם הממשלה ממנה אנשים לא פוליטיים אז הם תלויים בה, היא טענה חסרת שחר. הממשלה מינתה את ועדת וינוגרד. האם היא פוליטית? האם היא תלויה בממשלה"?

פרידמן הגיב גם לטענה לפיה, מוטב היה אילו השינוי בהרכב הוועדה היה נקבע על ידי ועדה ציבורית ולא על ידי הממשלה. לדבריו, "מי שמחפש לטרפד רפורמה ימצא טענה כלפי כל רפורמה. אז ישאלו מי ימנה את הוועדה הציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully