וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החקלאות משמיד עופות בבנימינה

שולמית אביצור וקובי מנדל

3.1.2008 / 20:23

כל העופות בתחום של 3 ק"מ ממקום גילוי שפעת העופות מומתים. המנהל האזרחי העביר אלפי חיסונים לרשות הפלסטינית

בעקבות שפעת העופות שהתגלתה היום (חמישי) סמוך לפינת חי בגן ילדים בבנימינה החלו השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות בהמתה של עופות בלולים בבית חנניה, הנמצאים בתחום של 3 ק"מ ממוקד המחלה.

בשלב זה יומתו עופות משק וחצר, אך לא תוכים ועופות נוי המוחזקים כחיות מחמד בדירות מגורים. בשעות הבוקר חולקו צווי הסגר למשקים בטווח של 10 קילומטרים מאהאזור הנגוע.

שפעת העופות שהתגלתה היא מסוג H5, וככל הנראה אינה יכולה לעבור מעופות לבני אדם. כך מסר לוואלה! חדשות יאיר עמיקם, סמנכ"ל ההסברה של משרד הבריאות. עמיקם סיפר כי הרופא המחוזי של אזור הצפון, ד"ר שמואל רשפון, וצוותו בדקו את כל מי שהיה בקשר ישיר עם העופות, ולא התגלה אצלם הנגיף. גם הלולן שפינה את פגרי העופות נבדק לפני זמן קצר ונמצא בריא.

בנוסף, אחת הילדות בגן אושפזה בבית החולים "הלל יפה" בחדרה לאחר שסבלה מחום גבוה. מבית החולים נמסר כי לאחר בדיקות שעברה הילדה הסתבר כי היא חולה בדלקת ריאות. עם זאת, מטעמי בטיחות הוחלט להפריד את הילדה משאר החולים.

ממשרד הבריאות נמסר כי 18 העופות שמתו מהמחלה היו סגורים בכלוב, ופרט ללולן שפינה את הפגרים - לא היה מגע ישיר עמם. המשרד מפעיל קו פתוח בין השעות 13:00 ל-17:00, בטלפון 03-9651541.

בתוך כך, המנהל האזרחי העביר היום לגדה 65 אלף מנות חיסון למחלות צאן ובקר, זאת לאחר הגילוי של שפעת העופות בבנימינה. כמו כן, המנהל נערך לסיוע בשירותים הווטרינרים ברשות לצורך הוצאת דגימות מבעלי כנף לטובת גילוי מוקדם של המחלה.

כנראה לא מדובר בזן המדבק

החשד להתפרצות שפעת העופות עלה לאחר ש-18 מתוך 25 העופות השוהים בפינת החי, ביניהם תרנגולים, ברווזים ויונים מתו. הווטרינר שטיפל במקרה, ד"ר גלעד גולדשטיין, סיפר כי בשבוע שעבר החלה תמותת עופות בפינת החי, והוא נקרא לבדוק את הסיבה.

"לפי תיאור ההתפרצות עלה חשד כי מדובר במגפה כלשהי" הוא מספר. "לקחנו דגימות, ואכן אובחן הזן H5 של שפעת העופות. הזן שאובחן, H5N1 יכול להדביק בני אדם במקרים נדירים, אך אנחנו לא סבורים שמדובר בזן הזה". ממשרד הבריאות נמסר לכתב וואלה! כי עד היום לא התגלו בישראל מקרים של שפעת העופות בבני אדם.

מדוברות מגן דוד אדום נמסר, כי בעקבות החשש מהתפרצות המחלה, עוד בטרם נקבע האם פגרי העופות נושאים את הזן הקטלני של השפעת, מנכ"ל מד"א הנחה את אגף הרפואה להיערך ולרענן את הנהלים לאפשרות של התפרצות המחלה. כמו כן, נמסר כי בשלב זה הסיכוי של הידבקות אנשים נמוך ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully