וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחרר ממעצר פעיל ימין שהחזיק חולצות כ"ך

נתיב נחמני

3.1.2008 / 1:55

הפעיל בן 17 נעצר בחשד לשיבוש ביקור הנשיא בוש. השופט: המשטרה התעסקה בטפל, הייתה צריכה לעצרו בגין כדורי רובה שנמצאו ברשותו

בזמן תידרוך כתבים של מפקד מחוז ירושלים במשטרה, בנוגע לתפיסת פעיל ימין שנחשד בניסיון לשבש את ביקור הנשיא בוש בארץ, הורה אתמול (רביעי) בית המשפט השלום בירושלים לשחרר את החשוד ממעצר.

בתדרוך לכתבים שערך מפקד המחוז ניצב אהרון פרנקו, פירט המפקד את חששות המשטרה מארגוני ימין קיצוני שינסו לשבש את מהלך ביקורו של בוש בישראל. המפקד סיפר לכתבים על דרך פעולתה של המשטרה, וסיפר כי אנשיו עצרו פעיל ימין, קטין בן 17, החשוד כי יפעל לשיבוש הביקור. בחיפוש שנערך בבית הצעיר, מצאה המשטרה מספר כדורי רובה וחולצות עם סמל תנועת כ"ך.

בדיון בבית המשפט, ביקשה המשטרה, שלמשך זמן ביקורו של בוש יורחק הצעיר מהאזור. ואולם, מדברי השופט יצחק מילאנוב עלה כי המשטרה התעסקה בטפל, כאשר ביקשה את הרחקת הצעיר מהעיר, בעוד שיכלה לבקש את העמדתו לדין בגין כדורי הרובה שנמצאו בביתו. לדברי השופט, השוטרים התמקדו יותר בחולצות ולא בכדורים, ואף בכלל לא חקרו את הצעיר בנוגע לכוונותיו למשך ביקור הנשיא – עילת המעצר המקורית, ולמעשה הטענה היחידה של המשטרה נגדו בבית המשפט.

"אין בסיס לבקשה ואין בסיס בחוק", אמר השופט מילאנוב לתובע המשטרתי. "אינני מזלזל בסמלים של 'כך' שיכולים להתסיס" הוא הוסיף, "אבל אין לי ספק שכדורי רובה יכולים להרוג ממש". לאחר מכן הורה השופט על שחרור הצעיר.

ראוי לציין, כי זוהי אינה הפעם הראשונה שהמשטרה עוצרת את הצעיר. לפני כחצי שנה, ימים לפני מצעד הגאווה, הוא נעצר בחשד כי יפעל באופן לא חוקי כנגד הצועדים. גם אז לא מצא בית המשפט בסיס לחששות המשטרה והורה על שחרורו. אמנם במצעד ההוא אותו קטין הפגין, אך בכך הסתכמה פעילותו.

"שוב המשטרה מפשלת", אמר לוואלה! חדשות איתמר בן גביר, דובר החזית היהודית, "אנחנו מוכנים להעביר למשטרה קורס בדמוקרטיה חינם אין כסף. המשטרה צריכה לקבל את זכותנו למחות, וכך גם נעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully