וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ הדמוקרטי: אינטנסיבי מאי פעם

2.1.2008 / 22:20

"כעת מדובר במרוץ מבית לבית ומשכן לשכן", אומרים תומכיו של אובמה, לקראת ההכרעה הצפויה מחר באיווה - אובמה, קלינטון או אדוארדס

המרוץ לראשות המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית מגיע לישורת האחרונה בבחירות שיתקיימו באיווה מחר (חמישי). "כעת מדובר במרוץ מיד ליד, משכן לשכן, מבית לבית וממחוז למחוז", אמר גורדון פישר, לשעבר יו"ר המפלגה הדמוקרטית באיווה ואחד מתומכיו של הסנטור ברק אובמה. הוא המשיך וציין, כי ההיענות באיווה היא הגדולה בהיסטוריה של המדינה, וכי "הכל גדול פי 10 הפעם".

שלושת המתמודדים על כס ראשות המפלגה הם הילרי קלינטון מניו יורק, ברק אובמה מאילנוי וג'ון אדוארדס מצפון קרולינה. על תפקיד ראש המפלגה הרפובליקנית היריבה מתמודדים המושל מיט רומני ומושל ארקנסו לשעבר מייק האקבי. בין אם מדובר במאמץ אחרון להתקשר לבוחרים ולנתח נתונים, ובין אם מדובר במאמץ ממוקד הכולל הסעות לקשישים ותשלום עבור שמרטפים להורים צעירים המסייעים בקמפיינים, המתמודדים מוכנים לעשות כמעט הכל כדי לככב לבדם במירוץ הנשיאות.

"חבר מביא חבר

לאובמה 37 קציני שטח ברחבי איווה, לקלינטון 34 ולאדוארדס 25, שתפקידם למצוא את הקולות הצפים ולשכנע אותם להצביע עבור המועמד שלהם. "בנינו מנגנון שאנחנו מאוד גאים בו ועכשיו אנחנו מפעילים אותו", אמר סטיב הילדברנד, סגן ראש הקמפיין של אובמה. הילדברנד הוא אחד מוותיקי הפעילים הפוליטיים, והיה בכיר בקמפיין של אל גור לנשיאות בשנת 2000. כשנשאל על ההבדל בין שני הקמפיינים אמר: "הקמפיין הזה פי 300 יותר אינטנסיבי".

הקמפיין של קלינטון פועל בשיטת חבר מביא חבר, כך שכל מצטרף חדש מוצמד לחבר ותיק. פעילי הקמפיין אף יגרפו שלג מכניסת בתיהם של מצביעים כדי להבטיח את יציאתם מהבית בחורף של ינואר באיווה. "יש לנו שמות ומספרים ואנחנו מתכננים ללכת ולמצוא אותם", אמרה דלורס סדקה, לשעבר ראש עיריית מזרח ווילינגטון שבמדינת ניו יורק. סדקב הגיעה לאיווה כמתנדבת בקמפיין של קלינטון.

ממטה אדוארדס נמסר, כי ביום שני האחרון בלבד נשלחו יותר מאלף אנשי תעמולה ל-48 מיקומים שונים במדינה לחפש תומכים שיצביעו עבור אדוארדס. מאות מתנדבים איישו את המטה ובו עשרות עמדות טלפון מהן התקשרו הפעילים לחברי המפלגה. המטה של אדוארדס שלח 200 אלף עותקים של ספר ב 80 עמודים ובו פרושה המדיניות של המתמודד.

דוברו של אדוארס אמר, כי "מה שנהדר באיווה, הוא האפשרות לנהל קמפיין מסורתי – לדבר עם אנשים בטלפון, לעבור מדלת לדלת, משכן לשכן. זה מה שעושה את ההבדל באיווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully