וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: לא תקום כאן עוד מדינת טרור

ספי קרופסקי

2.1.2008 / 19:40

שרת החוץ יצאה נגד הקהילה הבינ"ל, שלטענתה, מרבה לבקר את ישראל על הבנייה בהתנחלויות אך אינה מספיק מודעת לאיום הטרור הפלסטיני

"נעמוד על כך שלא תקום כאן עוד מדינת טרור – וזהו אינטרס בינלאומי מובהק". כך אמרה הערב (רביעי) שרת החוץ ציפי לבני. "אנו מצפים שהקהילה הבינלאומית תעמוד לצד ישראל במאבקה נגד הטרור וההסתה במקביל להתקדמותה בתהליך המדיני".

שרת החוץ אמרה את הדברים בירושלים במפגש עם קבוצה של 60 סטודנטים יהודים מארצות הברית, העוסקים בהסברה על ישראל. "אנחנו נשאלים על ידי העולם על עניין הבנייה בהתנחלויות, לעיתים גם מבוקרים על כך", אמרה לבני לסטודנטים, "כמה אנשים בעולם מודעים לעובדה ששני ישראלים נרצחו בסוף השבוע על ידי אנשי מנגנוני הביטחון הפלסטינים?"

על הקיפאון בתהליך המדיני אמרה השרה: "אנו מכירים בצורך לתת מענה לשאיפות הלאומיות הפלסטיניות - במדינה עצמאית משלהם, שתיתן מענה מלא לשאיפות הלאומיות של כלל הפלסטינים". לדבריה, "התהליך הזה מתקיים ובלבד, שבבסיסו ההבנה שביטחון ישראל הוא אינטרס פלסטיני ממש כשם שהוא אינטרס ישראלי, כיוון שזה העניין שישליך על כל הסדר עתידי בינינו בדרך להקמת מדינה פלסטינית".

לבני הדגישה בפני הקבוצה את חשיבות ההסברה על פעילותה של ישראל, כחלק מקמפיין הסברה חדש של משרד החוץ ברחבי העולם. הקמפיין עצמו מתמקד בשאיפה הישראלית להמשיך את הסנקציות על אירן.

לבני התייחסה גם לתופעת האנטישמיות בעולם. "ההחלטות בקהילה הבינלאומית מתבססות, לעיתים, על בסיס דימויים, ולא על בסיס של היסטוריה, צדק ועובדות", רמזה. "ישנם מנהיגים שיודעים בדיוק מה צריך לעשות ובגלל דעת הקהל במדינות שלהם – מושפעים ומתפשרים בהחלטות שהם מקבלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully