וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קופים צריכים לחיות בטבע, לא בכלובים"

אילן שניג

2.1.2008 / 18:57

אורנה בנאי ואלי פיניש הגיעו למכון וייצמן בניסיון "להציל 8 קופים שעוברים התעללות בשם המדע". דוברת "תנו לחיות לחיות" נפצעה קל

מערכת וואלה!

אמנים רבים הגיעו היום (רביעי) יחד עם אנשי "תנו לחיות לחיות" והאגודה נגד ניסויים בבעלי חיים למכון וייצמן ברחובות, על מנת לנסות להיכנס ולבחון את מצב שמונת הקופים בהם מתבצעים ניסויים במחלקה הנוירוביולוגית של המכון בחודשים האחרונים. המוחים נבלמו באלימות על ידי אנשי המכון, ודוברת "תנו לחיות לחיות" אתי אלטמן נפצעה באורח קל בראשה ופונתה לבית החולים.

"אנחנו רוצים לפרוץ למכון ולהציל שמונה קופים שעוברים התעללות בשם המדע", אמר אורנה בנאי לוואלה! חדשות. "יש לתת לחיות טיפה יחס מוסרי ואנושי. מכון ויצמן איבד את הזכות המוסרית לביצוע ניסויים בקופים", אמרה. "זוהי פעולה טריוויאלית, דבר שכל אדם מוסרי ואנושי צריך לעשות". השחקן אלי פיניש, שהיה בין המפגינים, אמר כי "תוכים וקופים לא צריכים לגדל בכלובים של 80X80, הם אמורים להיות בטבע".

בין האמנים שהגיעו לתמוך בלטו מאיר סוויסה, אלי פיניש, מיכל גבריאלוב, שירה וילנסקי וחיים צינוביץ'.

הפעילים החליטו לפרוץ למכון בעקבות תיעוד חסוי של "תנו לחיות לחיות" של מהלך הניסויים. לדבריהם, מהתיעוד עולה תמונה קשה של תנאי אחזקה יירודים וביצוע ניסויים שלא לצורך. הם טוענים כי הניסויים יכולים להתבצע באמצעות אלקטרודות וללא שימוש בקופים חיים.

למקום הגיע פרופ' חיים גרטי, סגן מנהל המכון, שניסה להרגיע את הרוחות וטען כי המכון עומד בכל התקנים שנקבעו ומפוקח על ידי המועצה לניסויים בבעלי חיים. לדבריו, כל הקופים משוקמים על חשבון המכון בתום הניסויים. "אתם מציגים תמונה של סדיסטים, שכל מה שמעניין אותם זה להתעלל בחיות. זהו חוסר אחריות שלכם, כי כך תעצרו מחקר שמביא להצלת חיי אדם", אמר פרופ' גרטי.

צילום: איריס דומאני עריכת וידיאו: יאיר דניאל ורביד גולדשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully