וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטאז'רים שיצאו למילואים לא יפוטרו

יהושע בריינר

2.1.2008 / 17:13

במסגרת חיזוק מעמד המילואימנקים, סטאז'רים למשפטים שיצאו לשירות יקבלו הגנה מפני פיטורים. וילנאי: מתקנים עוול ערכאי שאין לו מקום

מתמתחים במשפטים אשר משרתים במילואים יקבלו הגנה מפני פיטורים, כך אישרו היום שר המשפטים דניאל פרידמן ושר הביטחון אהוד ברק. את תיקון החוק יזם סגן שר הבטחון מתן וילנאי זאת בעקבות מקרה בו פוטר מתמחה בעקבות שירות מילואים אליו נקרא.

עד עתה קבע חוק לשכת עורכי הדין כי מתמחים (סט'אזרים) לא יהנו מהגנה מפני פיטורים בעקבות שירות מילואים, זאת בניגוד לחוק חיילים משוחררים המונע ממעסיקים לפטר עובדים בעקבות שירותם הצבאי. היום קיבל שר המשפטים את המלצת וילנאי וחתם על צו המבטל את החריגה למילואימניקים.

ההחלטה צפויה לעבור בשבועות הקרובים בוועדת העבודה של הכנסת. "במסגרת הפעולות ששר הביטחון ואנוכי מבצעים בחצי השנה האחרונה, לחיזוק מעמדם של חיילי המילואים", אומר וילנאי, "אנו סורקים את ספר החוקים ומוודאים כי המשרתים בחובה ובמילואים לא יפגעו ואף י?יש?או על כפיים".

לדבריו, "מדובר בצעד נוסף וחשוב לחיזוק מעמדם של אלה הנושאים בנטל השירות. המשרתים במילואים אינם צריכים להיות מודאגים מחשש לפיטורים בזמן שירותם, ועל כן, אין ספק כי בצעד זה אנו מתקנים עיוות ארכאי שאין לו מקום בחברתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully