וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוש הטעם

תיגל נשיא

2.1.2008 / 13:23

סוד קסמו של בית הקפה/קונדיטוריה הטעם השישי אינו בקליינטורה זוהרת או בפולי קפה נדירים. דווקא מיקומו בלב אזור מוסכים והקהל הקבוע שלו הופכים אותו למקום אותנטי וביתי

האינסטינקט הראשוני שלי אומר שכשהתשוקה נגמרת מגיע הזמן ללכת. הרי בסרטים אף פעם לא מראים מה קורה חודש, שנה, שנתיים אחרי הנטישה הדרמטית. הכל זה פרפרים ורודים כאלה שמרחפים לצד בלונים ולבבות סמוקי לחיים. איך להעביר את היומיום הזה, שבו לרוב אנו חיים – עוד פקיחת עיניים והעברת 16 שעות משמימות עד עצימתן, ועוד טור שצריך להגיש בזמן – זה לא משהו שלימדו אותנו בגן. שם שאלו אותנו שאלות גדולות כאלה כמו "מה תרצו לעשות כשתהיו גדולים?" ו"איך את רוצה את החתן?" (מה???). אולי נדמה לכם שאני מערבבת בין אהבה לעבודה, אבל בשבילי שני אלה הם היינו הך; אני אוהבת את העבודה שלי והאהבות שלי הן עבודה קשה.

ודווקא כשחשבתי שמאסתי בבתי הקפה, נתקלתי השבוע במקום קטן ונחבא בין מוסכים, שהתהדר בסככה שעליה כתוב: "בית קפה קונדיטוריה הטעם השישי". תודו ששם כזה מכריח ביקור במקום.

אני לא יודעת מי היה יותר המום מהכניסה שלי – אני או צוות המקום, שמההבחנה שלי כולל זוג הורים מבוגר פלוס, ואת בתם הכמעט מבוגרת. זה לא שהמקום היה נטוש, חלילה, אך כל פרצוף שאיכלס אותו נקרא בפי המשפחה בשמו הפרטי. אני, הזרה, כוניתי על ידי האם בשם המלבב "ילדונת"(!). גברים (או שמא ילדודס), הסכיתו ושמעו – אין כמו כינוי שמרטיט את הלב כדי להכניס קצת התרגשות לשגרה.

המבחר כלל סלטים ענקיים, סנדביצ'ים, מרקים או בורקסים האפויים במקום. כיוון שזו בכל זאת קונדיטוריה, מה שאומר שאין מנוס מעוגה, החלטתי להסתפק באפריטיף של שני בורקסים קטנים (5 שקלים ביחד). רציתי שהם יהיו הבורקסים הכי טובים שאכלתי אי פעם, אבל האמת היא שהם היו טיפה שמנוניים. לרגע אף מצאתי את עצמי בטריטוריה לא מוכרת, כשבעודי מכלה את הפחמימות, חמדתי דווקא את סלטו של זה מהשולחן ליד.

שעתו של הקינוח הגיעה. הזמנתי הפוך (10 שקלים) ופרוסת עוגת פרג-תפוחים (12 שקל). מההפוך לא ציפיתי לגדולות, אך למעט היותו רותח הוא דווקא היה סביר. מהעוגה דווקא ציפיתי ועוד איך, ולכן – כמו תמיד כשמצפים משהו מבן זוג בעל רצונות ואופי משלו (במקרה הזה, היות המקום שומר כשרות למהדרין), התאכזבתי.

למרות האכזבה הקולינרית, לרגע אל תטעו לחשוב שאני לא ממליצה על המקום. החמימות הביתית והייחודיות שלו – כאחרון הדינוזאורים מול רשתות מהירות ונוסחתיות עד שעמום – עוררה בי תשוקה רדומה. אז לא תמיד הכל כפי שהיינו רוצים, אבל לפעמים זה גם די כיף להתפשר כדי לגלות דברים חדשים.

בקטנה

סקס אפיל: כמו שרק למקום בין מוסכים יכול להיות
אנשים: קבועים זה אנדרסטייטמנט
עיצוב: כמו שרק למקום בין מוסכים יכול להיות
מצב רוח: ביתי
שירות: משפחה שכזו
מסך עשן: בצער רב וביגון קודר אנו מודיעים על פטירתה בטרם עת של קטגוריה אהובה זו
הפוך: 10 שקלים. על הכוסות היה כתוב "לנדוור"
ליד הקפה: פחמימות או לא להיות
טיפ: לדפוק איזה סלט
שורה תחתונה: עד 120

הטעם השישי. תושייה 18 פינת רבניצקי. טל' 5619292. פתוח: א'-ה', 7:00-18:00, ו' 7:00-14:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully