וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידמן ישנה הרכב הוועדה לבחירת שופטים

2.1.2008 / 12:47

שר המשפטים מקדם שינויים במערכת המשפט, ובראשם הגדלת השפעת הממשלה בוועדה. פינס: קבלת ההצעה תהיה סוף הדמוקרטיה

במסגרת ניסיונותיו המתמשכים של שר המשפטים דניאל פרידמן לבצע רפורמות במערכת המשפט, הוא הודיע היום (רביעי) על כוונתו לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים, כך שלממשלה תהיה השפעה גדולה יותר על החלטות הוועדה. בגלי צה"ל דווח, כי פרידמן הציג לעיתונאים את השינויים שהוא יוזם במערכת המשפט, ובראשם שינוי הרכב הוועדה. לדבריו, מטרת השינויים היא להביא ל"דמוקרטיזציה של מערכת המשפט".

כיום מורכבת הוועדה לבחירת שופטים מתשעה חברים, ביניהם שלושה שופטי בית המשפט העליון. על פי ההצעה, יוקטן מספרם לשניים, והוועדה תורחב ל-11 חברים, כששני החברים הנוספים יהיו נציגי הממשלה.

"כוחו של בית המשפט העליון יצטמצם, אבל ינתן ביטוי למגוון רחב יותר", הסביר פרידמן, "ויחד עם זה אני חושב שהכוח של הגופים הפוליטיים יצטמצם גם הוא". פרידמן הוסיף, כי "בית המשפט העליון שינה את צביונו, ועל כן צריך גם לשנות את שיטת הבחירה".

השופטים מתנגדים להצעה

ההצעה עוררה התנגדות רבה בקרב שופטים רבים. במכתב ששלחה נציגות השופטים לפרידמן נכתב, כי "נדהמנו לשמוע את הצעתך זו, ואנחנו מתנגדים לה". פרידמן לא נשאר חייב, והשיב כי "השופטים רוצים לשמר את בחירת השופטים על ידי שר המשפטים".

"היום שבו שופטים ימונו על ידי פוליטיקאים מציין את סופה של הדמוקרטיה הישראלית", אמר היום יו"ר ועדת הפנים ח"כ אופיר פינס-פז. "אינני מבין מדוע ממשיך פרידמן עם ריצת האמוק שלו לקעקע את מערכת המשפט". לדברי פינס, המהלך שפרידמן מקדם הוא חלק מהמלחמה שהכריז על מערכת המשפט ומניסיונותיו להקטין את כוחו של בית המשפט העליון. "כל פעם הוא ממציא רעיונות חדשים שיגבילו ויפגעו בעצמאותה של הזרוע השיפוטית בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully