וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איומי המרצים לביטול הסמסטר לא יצלחו"

ספי קרופסקי ופנחס וולף

2.1.2008 / 14:14

רה"מ אמר שלא ניתן לפתור בבת אחת את ההזנחה במערכת החינוך, וקרא למרצים להסכים לבוררות. המרצים: לא נוותר - גם במחיר אובדן הסמסטר

"לא ניתן לפתור בבת אחת את ההזנחה במערכת החינוך שנמשכת כבר 20 שנה", אמר היום (רביעי) ראש הממשלה אהוד אולמרט בדיון בכנסת. לדבריו, הממשלה הנוכחית שמה בראש סדר העדיפויות שלה את החינוך, והוסיפה לתקציבו מיליארדי שקלים. אולמרט התייחס ספציפית לשביתת הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות, ואמר כי "האיומים של אנשי הסגל האקדמי לבטל את הסמסטר לא יצלחו". הוא קרא להם להסכים לקריאת הממשלה לפתור את המשבר באמצעות בוררות.

"אינני מוכן למשא ומתן עם אולטימטום" אמר אולמרט. "הצענו לחברי הסגל האקדמי בוררות על שחיקת השכר, שהבורר יהיה פרופסור מהסגל האקדמי והם לא הסכימו. אנחנו נסכים לכל בורר סביר. אין לנו שפן בכיס. הניסיון לרכוב על גב הסמסטר הזה לא ראוי בעיניי. הממשלה לא מקבלת תכתיבים בשום דבר, אנחנו מוכנים בכל רגע למשא ומתן רציני".

"האוצר חזר בו בפגישה האחרונה מהצעות הפתיחה במשא ומתן עם סגל המרצים, כי חשב שהם יחזרו ללמד מחשש לאובדן הסמסטר", כך אמרו היום (רביעי) גורמים בסגל המרצים הבכיר. בשעה זו נועדים הצדדים בבית הדין לעבודה בירושלים במטרה להגיע לפשרה.

פרופסור אהוד מקוב מאוניברסיטת חיפה טען כי בסגל הבכיר עצמו הוחלט לא לוותר, גם במחיר אובדן הסמסטר. "המחיר הוא לא רק של סמסטר אחד, אלא של הסמסטרים העתידיים כמו גם של כל מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל", אמר.

"הממשלה משחקת משחק מסוכן"

בתוך כך, ח"כ זבולון אורלב, שכיהן כמנכ"ל משרד החינוך בעבר, התבטא בחריפות על פעילות הממשלה לסיום השביתה המתמשכת, שנכנסה היום ליומה ה-65. "לא היה כדבר הזה בישראל שראש הממשלה מפגין אדישות ושרת החינוך מגלה עיוורון למערכת ההשכלה הגבוהה המשותקת", אמר אורלב. "הממשלה משחקת משחק מסוכן בנשמת אפה של המדינה, בחמצן המדעי שלה, ובלב הביטחון והחוסן הלאומי".

בפגישה הקודמת שנערכה בבית הדין, הונחו שתי הצעות חדשות למניעת שחיקת שכר המרצים בעתיד. השופט סטיב אדלר הציע לבדוק מדי שנתיים את שכר המרצים ולהשאירו בטווח העשירון העליון, ואילו הצעה נוספת גרסה כי יש להצמיד את שכר המרצים לשכר קבוצת העובדים בעלי השכלה של 16 שנות לימוד או יותר.

בתוך כך, באסיפה שקיימו אתמול חברי הסגל האקדמי באוניברסיטה העברית, הוחלט להביע אי אמון בנשיא האוניברסיטה, בעקבות פנייתו לבית הדין הארצי לעבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully