וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבודקים הביטחוניים בנתב"ג דורשים פיצוי

נתיב נחמני

2.1.2008 / 9:42

שני בודקים בנתב"ג תובעים את מעסיקם בטענה שהשכר ששולם להם בעת הכשרתם עומד על שלושה שקלים לשעה

שני עובדים לשעבר ברשות שדות התעופה תובעים פיצוי עבור תקופת הכשרה בת חודש, שעברו לפני כניסתם הרשמית לתפקיד, עבורה שולמו להם 800 שקלים בלבד.

בשל הדרישות הקפדניות של המדינה לביטחון ברמה גבוהה ביותר לטיסות היוצאות מישראל, עוברים הבודקים הביטחוניים קורס הכשרה בן חודש. במהלך הקורס האינטנסיבי לומדים חומר עיוני רב, במשך 12 שעות בכל יום וחצי יום נוסף ביום שישי. בסך הכל השקיעו הבודקים בקורס כ-260 שעות עבודה, תמורתם קיבלו שלושה שקלים ושבע אגורות לשעה.

בעקבות תקדים "אל על", בו תבעו דיילות הקרקע את החברה שפעלה בשיטה דומה לזו שהונהגה ברשות וזכו, החליטו ראשי רשות שדות התעופה להפסיק את ניצול העובדים ולשלם לעובדיהם שכר בסיס עבור הקורס, כנדרש בחוק. יש לציין שמבנה הקורס לא השתנה, ואף שהעובדים מתוגמלים כספית על הכשרתם, שכרם לשעה בתקופה זו נמוך מהקבוע בחוק.

צפוי גל של תביעות

עשרות מעמיתיהם של שני התובעים כבר הצהירו שיפעלו גם הם באותה הדרך. ההערכה היא שתיווצר תגובת שרשרת וגל של תביעות דומות יוגשו נגד הרשות. מהלך זה יעלה לרשות מילוני שקלים, שכן בכל זמן נתון מועסקים בשדה התעופה בן גוריון ובשאר מתקני הרשות מעל אלף בודקים ביטחוניים.

בכתב ההגנה, מתייחסת רשות שדות התעופה לקורס כחלק מהליך המיונים, שכן רק בסופו חותמים הבודקים על חוזה עבודה ונטען כי הבודקים קיבלו את הקורס בחינם ואף יצאו ממנו עם סכום קטן כמענק. עוד טוענת הרשות כי הבודקים רכשו במהלך הקורס "מקצוע לחיים", ולכן אין להם על מה להלין. טענה זו מעלה תהיות שכן איפה עוד, חוץ מבשדה התעופה, ישתמשו הבודקים לשעבר בידע הרב ובניסיון שרכשו לאיתור סכינים במכונות שיקוף?

רשות שדות התעופה מסרה בתגובה כי "הרשות דוחה את הטענות. כל הטיעונים המשפטיים ידונו במלואם בבית המשפט".

  • עוד באותו נושא:
  • נתב"ג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully