וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: קלינטון והאקבי מובילים באיווה

2.1.2008 / 3:40

הסנאטורית הדמוקרטית מקדימה במעט את אובמה וזוכה ל-30%תמיכה. במפלגה הרפובליקנית, מוביל האקבי עם 29% תמיכה

יומיים לפני הפריימריז לראשות המפלגה הדמוקרטית והרפובליקנית באיווה, מסתמן כי הסנאטורית הילארי קלינטון והרפוליקאי מייק האקבי נהנים מיתרון קל על יריביהם. לפי סקר שהתפרסם הלילה (רביעי), קלינטון ניצבת במקום הראשון מבין שאר המועמדים הדמוקרטים עם 30 אחוזי תמיכה. מעט מאוחריה עם 26 אחוזי תמיכה, ניצב הסנאטור הכריזמטי ברק אובמה. את המקום השלישי תופס הסנאטור לשעבר והמיליונר בהווה ג'ון אדוארדס, שזוכה ל- 25% מבין קולות הדמוקרטים במדינה.

המפלגה הרפובליקנית מספקת דרמה לא פחות מותחת, כשבמקום הראשון ניצב מייק האקבי עם 29 אחוזי תמיכה. האקבי, כומר בפטיסטי ומושל מדינת ארקנסו לשעבר, ידוע בעיקר בשל הקו הקיצוני בו הוא נוקט בסוגיות כגון הפלות וזכויות להומואים וזוכה לתמיכה בעיקר בקרב הגרעין הקשה של המפלגה הרפובליקנית. את המקום השני תופס מושל מדינת מצ'סוסטס לשעבר מיט רומני עם 25 אחוזי תמיכה. רודי ג'וליאני, שנחשב למועמד המוביל במירוץ וזוכה לרוב בסקרים הארציים, שילם מחיר על התעלמותו הכמעט מוחלטת מהפריימריז באיווה וזוכה רק ל-8 אחוזי תמיכה בקרב המצביעים הרפובליקנים במדינה.

עד לפתיחת הקלפיות באיווה, מנסים המתמודדים משתי המפלגות להשפיע על אחרוני המצביעים שעדיין לא החליטו איזה פתק ישלשלו לקלפי. הילרי קלינטון התייחסה אתמול לסוגייה שמרחפת כצל מעל קמפיין הבחירות שלה לנשיאות- בעלה, ביל קלינטון. היא הודיעה כי אין בכוונתה למנות את הנשיא לשעבר לשום תפקיד רשמי אם תזכה בבחירות.לדבריה, "הוא ישמש כיועץ קרוב ודיסקרטי כפי שהייתי עבורו. אני מעריכה שלא יהיה נושא מהותי של אתייעץ איתו, כפי שהוא התייעץ איתי בנושאים החשובים בתקופת כהונתו".

בצד הרפובליקני, המתמודדים המשיכו להתקוטט זה עם זה. מייק האקבי כינה את יריבו מיט רומני "אדם לא אמין", שלא ניתן לסמוך עליו כנשיא. רומני ניהל קמפיין בו הרבה לתקוף את האקבי על כהונתו כמושל ארקנסו ועל עמדותיו בנושא מיסים, הגירה ומלחמה בפשיעה. "רומני מנהל קמפיין נואש ולא אמין וזה מטיל בספק את יכולתו לכהן כנשיא". אמר האקבי. "אם אתה לא אמין בניסיון להשיג את המשרה איך ניתן לסמוך עליך כשתשיג אותה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully