וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצעי הפיגוע בחברון - עובדי הרשות

יהושע בריינר

1.1.2008 / 20:19

הפלסטינים אישרו כי המחבלים מאחורי פיגוע הירי בשישי הסגירו עצמם שעות ספורות אחריו לרשות, מחשש שייתפסו בידי צה"ל. בפיגוע נהרגו שני חיילים

שני המחבלים שביצעו את פיגוע הירי ביום שישי סמוך לחברון הם פעילי פתח, ולא מהחמאס והג'יהאד האיסלמי, כפי שדווח בתחילה. המחבלים הסגירו עצמם שעות ספורות לאחר ביצוע הפיגוע לכוחות המודיעין הכללי הפלסטיני בחברון, מחשש שייתפסו בידי צה"ל. השניים הם עלי דנדיס, בן 24 מחברון, פעיל פתח שהיה בקשר עם המודיעין הכללי הפלסטיני ועמר טהאה, בן 26, גם הוא פעיל פתח מחברון, המשרת בביטחון הלאומי הפלסטיני.

בפיגוע נהרגו שני חיילי צה"ל, אחיקם עמיחי ודוד רובין, לאחר שנורו מרכב חולף, כשטיילו באזור חברון בעת חופשתם. לפני שנהרגו הספיקו להשיב אש ולהרוג שניים מהיורים. לאחר פניה של השב"כ אישרו הפלסטינים כי שני המחבלים בידיהם, והשיבו את כלי הנשק של החיילים והמחבלים לגורמי ביטחון ישראלים, כבר בשבת.

מחקירת השניים על ידי הפלסטינים עולה, כי הארוע בוצע ללא תכנון מוקדם ורק לאחר שאחד המחבלים זיהה את המטיילים, הוא הזעיק את חבריו כדי לבצע את הירי. לטענת גורמי ביטחון ישראלים, החולייה תכננה לבצע פיגוע כלשהו, והמתינה להזדמנות המתאימה.

בשב"כ אמרו בתגובה, כי ההצהרות בתקשורת של גורמי ביטחון פלסטינים לפיהם האירוע היה על רקע פלילי, מנוגדות הן לממצאים והן להודאת המחבלים עצמם במהלך החקירה. לטענת השב"כ, ההצהרות ונועדו ככל הנראה להסיר את האחריות של הרשות, כשלמעשה הרצח בוצע על ידי פעילי פתח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully