וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצ"ח חוקרת פגיעה בטוהר הנשק במלחמה

פנחס וולף

1.1.2008 / 16:23

לוחמים שפנו לפרקליטות הצבאית הביאו לחקירת 2 תקריות במלחמת לבנון השניה. גלאון" הוכחה שגם צה"ל חושב שהייתה הפרת פקודות

המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) פתחה בחקירה בחשד לפגיעה בטוהר הנשק ב[[מלחמת לבנון השניה]], בעקבות פניית מספר לוחמים במילואים וח"כ זהבה גלאון (מר"צ). לוואלה! נודע כי המשטרה הצבאית החוקרת כבר גבתה עדויות ממספר לוחמים.

לטענת הלוחמים שפנו למצ"ח, במהלך המלחמה הם היו עדים פעמיים לפגיעה בטוהר הנשק. בפעם הראשונה, בעת שהיו בתצפית על הכפר עלמה א-שעב, הם דיווחו לקצין המודיעין הגדודי (קמ"ן) כי רכב מסוג מרצדס נע בצורה מתמיהה הלוך ושוב בין שני בתים, בסמיכות זמנים לשני אירועי שיגור קטיושות. הלוחמים אמרו שמקום שיגור הקטיושות נסתר מעיניהם, ולא נראה כי הרכב הגיע מאזור השיגור.

לאחר זמן קצר, הקמ"ן הודיע ללוחמים כי על סמך המידע שהם מסרו, יש אישור חטיבה לשגר טיל לעבר הבית הקיצוני בכפר. לטענתם, הם הסבירו לקמ"ן כי הרכב יצא דווקא מבית אחר ובתגובה הוא אמר להם שלשיקולם להחליט איזה בית להפציץ. קצין יחידת העורב שהיה בשטח הודיע שהוא אינו מתכוון לירות על הבתים על סמך הנתונים הקיימים ולאור העובדה שבבית נצפו גם נשים וילדים.

הלוחמים סיפרו כי במקרה אחר, מ"פ מגדוד בו הם שירתו הורה לשני טנקים בתצפית להפגיז 13 בתים בכפר, בעוד שהמידע המודיעיני ציין שרק שני בתים בכפר היו בשימוש החיזבאללה, והם הופגזו חמישה ימים לפני התקרית.

גלאון: החלטה חשובה מאוד

ח"כ [[זהבה גלאון]] בירכה על פתיחת החקירה. "זו החלטה חשובה מאוד של הפרקליט הצבאי הראשי ובעיקר היא נועדה לשדר שגם במלחמה לא הכל מותר", היא אמרה. "אם שולחים חיילים למלחמה, אני רוצה לדעת שלא מתנוססת מעליה דגל שחור. זה שהצד השני נוקט בפעולות שלא עומדים בקריטריונים של האמנות הבינלאומיות, לא אומר שגם אנחנו כצבא מתוקן צריך לנהוג כך. העובדה שצה"ל פתח בחקירה, מורה שגם הוא חושב שהיתה הפרה של פקודות".

מהצד השני של המתרס הפוליטי לא קיבלו בברכה את הידיעה על פתיחה בחקירת מצ"ח. ח"כ [[אריה אלדד]] (האיחוד הלאומי-מפד"ל) טוען כי עצם הפתיחה בחקירה מראה על חולשה אסטרטגית, טקטית ומוסרית של הצבא.

"אני מתנגד לחקירות מצ"ח במלחמה", הוא אמר לוואלה!חדשות. "כיוון שוועדת חוץ וביטחון אמרה את דעתה על התנהלות הצבא במלחמה ואני מאמץ את קביעותיה, סביר להניח שכשמטרת המלחמה לא הובהרה על ידי הדרג המדיני והיעדים היו מטומטמים, אי אפשר להתפלא שניתנו גם פקודות מטומטמות בדרג הטקטי, כמו המקרים הללו. מי שאשם בזה זה אולמרט ושר הביטחון והרמטכ"ל של המלחמה. שניים מהם כבר התפטרו".

אלדד הוסיף כי הוא תובע לא לצאת לאף מלחמה כל עוד אולמרט עומד בראש הממשלה, "כי הוא לא מסוגל, פיזית, לקבל החלטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully