וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבח בכנסייה בקניה

1.1.2008 / 17:42

לפחות 30 בני אדם נהרגו לאחר שצעירים הציתו כנסייה בה חסו פליטים. יותר מ-250 נהרגו עד כה במהומות, המקבלות צביון אתני

כ-30 בני אדם נשרפו למוות בתוך כנסייה שהוצתה בקניה, במהלך המהומות שפרצו אחרי הבחירות. ההרוגים הם ככל הנראה בני שבט קיקויו, אליו שייך גם הנשיא מוואיי קיבאקי, שברחו מהמהומות וחיפשו מחסה בכנסייה. עדי ראייה במקום דיווחו שיתכן שמספר ההרוגים גבוה יותר, אולם קשה היה להגיע לכל חלקי הכנסייה ולספור את הגופות. לדברי כתבים מקומיים, כ-200 בני אדם התאכסנו בכנסייה, כשלמקום הגיעה חבורת צעירים שהתגברה על השומרים והציתה אותה.

באזור מערב קניה, שם הוצתה הכנסיה, מתגוררים בני כמה שבטים. השבט הדומיננטי באזור הוא קלנג'ין, ובינו לבין הקיקויו קיימת עוינות מסורתית. בשנות התשעים היו באזור עימותים קשים בין השבטים, בהם נהרגו מאות בני אדם ואלפים איבדו את בתיהם. משירותי הביטחון נמסר כי בעיר אלדורט, הסמוכה למקום בו נערך הטבח, חוסים כ-15 אלף בני אדם בכנסיות ובתחנות משטרה. דובר המשטרה האשים את האופוזיציה בטבח.

היום דווח כי מאז הבחירות שהיו ביום חמישי נהרגו יותר מ-250 איש, רובם מירי של המשטרה. המהומות לובשות בהדרגה צורה של סכסוך אתני, תסריט אימה שעלול להתפתח למלחמת אזרחים. ברואנדה נהרגו אלפי בני אדם שחסו בכנסיות בעת הטבח ב-1994, בו מתו בסך הכול כ-800 אלף בני אדם.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully