וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החלטת השלום: אלפרון יישאר במעצר

נתיב נחמני

1.1.2008 / 12:50

המשטרה דרשה להאריך את מעצר אלפרון והחייל אמיר ינגרקר, אך לא הציגה ראיות מספקות, כך קבע שופט השלום. המחוזי הפך את ההחלטה

בית המשפט המחוזי בתל אביב הפך היום (שלישי) החלטת בית משפט השלום ופסק כי יעקב אלפרון ישאר במעצר בית.

מוקדם יותר היום, בית המשפט השלום בתל אביב שחרר למעצר בית את יעקב אלפרון ואמיר ינגרקר, החשודים בניסיון הרצח של העבריין רפי אוחנינה. התובע המשטרתי דרש כי מעצרם המלא יוארך בתשעה ימים לצורך המשך החקירה, אך השופט לא נענה לדרישה בשל חוסר בראיות מספקות. שופט השלום דן מור אף נזף במשטרה ואמר כי המשטרה לא צריכה להתייחס לעברו של אדם כשהיא מגיעה לדיון בהארכת מעצרו, אלא רק לראיות העומדות לרשותם לאותו המקרה.

בדיון שנערך בבית משפט השלום, עו"ד נודל המייצג את השניים, הציג דו"ח משטרה לפיו בשעה 15:28 נצפה אלפרון בבית מלון בהרצליה וב-16:30 נרשם שהיה בביתו בגבעת שמואל. הירי לעבר אוחנינה בוצע בשעה 16:10. "נקודות הזמן המצוינות בדו"חות המשטרה אינן הגיוניות", טען עו"ד נודל, "אלא אם כן הוא סופרמן, אני לא יודע איך אלפרון יכול להיות קשור לזה".

המשטרה, שהתקשתה לקבל את החלטת השופט, ביקשה לעכב את ביצוע ההחלטה והגישה ערר לבית המשפט המחוזי בבקשה למעצר מלא של שני החשודים. כאמור, במחוזי התקבלה בקשת המשטרה בחיוב ומעצרו של אלפרון הוארך בארבעה ימים.

יום למחרת ניסיון ההתנקשות בשבוע שעבר, נעצרו אלפרון וינגרקר בחשד למעורבות במעשה. המשטרה טענה, כי בידה נמצאים הקליעים ששימשו לניסיון הרצח, וכי היא צפויה להציג בבית המשפט דו"ח ממעבדת הזיהוי הפלילי שיקשר את החשודים למעשה. עוד נטען, כי באותו היום ינגרקר נראה באזור כפר סבא, במרחק הליכה ממקום הארוע כשנשקו הצבאי על כתפו. וכי הקליעים שנמצאו במקום נורו מנשק צה"לי.

כבר שבוע וחצי שאנשי היחידה המרכזית של משטרת תל אביב חוקרים את המקרה, אך עדיין לא העלו אף ראייה מוצקה שיכולה למקם את החשודים בזירת הארוע. "אין למשטרה כלום, לא משנה אם יעבדו גם עוד שבועיים או שנתיים - לא יהיה להם כלום על יעקב", טען עו"ד נודל בפני השופטת. ניסים אלפרון, אחיו של יעקב, נעצר גם הוא בחשד למעורבות אך שוחרר עוד באותו היום. עד כה, לא סיפק אוחנינה למשטרה כל מידע לגבי זהות הפוגעים בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully