וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגלגול

ירון שוורץ

1.1.2008 / 11:15

ביירון קטי התמוטטה נפשית כשבעלה עזב אותה, אבל ג'וק שטיפס על רגלה הביאה לה את ההארה והמיליונים - לקסיקון הניו אייג'

ביירון קטי

והפעם סיפור שמחזק את ייחודו של הניו אייג' ביכולת להביא לרווחים של מיליונים מכל רעיון, אפילו מפגישה עם ג'וק. זה סיפור על גברת נחמדה בשם ביירון קייטי. אחרי גירושיה מבעלה, נכנסה לעשר שנות דיכאון שהלך והחמיר עד שבילתה ימים שלמים במיטתה ולבסוף נאלצה לעבור למוסד לשיקום בעיות נפשיות. היא התאכסנה בעליית הגג וישנה על הרצפה.
ואז, לילה אחד הרגישה קייטי משהו זוחל על רגלה, זה היה ג'וק. לפתע, באותו הרגע, נחה עליה ההבנה שהחיים זה רק הסיפור שהאדם מספר לעצמו: ופתאום היא הייתה שם ללא הסיפור, רק היא, והכל היה חלק ממנה.

מכיוון שאת התחושה הנפלאה הזו אי אפשר לתאר במלים, פיתחה קייטי עבורנו צורת עבודה רוחנית בשם "העבודה". העיקרון פשוט, במקום שניכנס לדיכאון בגלל שהעולם לא מתייחס אלינו כמו שצריך, במקום שנאשים אחרים במצב שלנו (בעלי לא מתייחס אלי, הבוס שונא אותי וכו'), פשוט נשנה את הדרך בה אנו מתייחסים אליו. לצורך כך עלינו להתמודד עם ארבע השאלות הבאות:
1. האם זו האמת?
2. האם יש דרך לדעת שזה באמת נכון?
3. איזה מחיר אנו משלמים על אחיזתנו באמונה זו?
4. מי הייתי בלי האמונה הזו? מי הייתי בלי הסיפור שלי?

לאחר מכן, אפשר פשוט "להפוך" את המחשבה שלנו וראו זה פלא - העולם מושלם, אנחנו בטעות השלכנו עליו כל מיני רעיונות מטופשים. קייטי אינה מסתפקת בטיפול בבעיות רגילות וטוענת, כי "העבודה" יכולה להביא אושר גם לאנשים שחוו אלימות ואפילו אונס. יש הטוענים, כי "העבודה" של ביירון קטי מסכמת בצורה נוחה רעיונות סבוכים של התורה הבודהיסטית ושל הפסיכולוגיה הקוגניטיבית, בכל מקרה, אין ספק לגבי הפופולאריות שלה. מאות אלפי אנשים כבר עברו את התהליך איתה ומי יודע, אולי מכאן תבוא המהפכה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully