וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס לאבו מאזן: לא ביקשנו הודנה

ניר יהב

1.1.2008 / 14:14

בעימותים שפרצו בעזה, פוצץ ביתו של בכיר בפתח ונחטפו פעילי הארגון. בכיר בחמאס: מושיטים את ידינו לדיאלוג ללא תנאי עם פתח

בתגובה לקריאתו של יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן לערוך בחירות מוקדמות ברשות, אמר היום (שלישי) בכיר החמאס מחמוד א-זהאר כי חמאס מתנגד לבחירות מוקדמות וכי יש לפתוח בדיאלוג ללא תנאים. "קודם כל צריך להפסיק את מסעות התעמולה ולשחרר את כל האסירים", הבהיר.

אתמול קרא אבו מאזן לדיאלוג עם חמאס בתנאי שזה ייסוג מהפיכתו ברצועה. במסיבת עיתונאים שערך ברצועת עזה אמר א-זהאר, שכיהן בעבר כשר החוץ בממשלת חמאס המודחת, כי חמאס מוכן לפתוח בדיאלוג עם פתח. "אנו מברכים על כל מגמה חדשה בנוגע לדיאלוג הלאומי. אנו מושיטים את ידינו לדיאלוג ללא תנאי עם אבו מאזן". בנוסף דחה א-זהאר את טענתו של אבו מאזן לפיהן ביקש חמאס הודנה מישראל על מנת להגן על פעיליו.

8 הרוגים בקרבות בעזה

בתוך כך, עלה לשמונה מניין ההרוגים ברצועת עזה מאז אתמול (שני) לאחר שהבוקר נהרגו שוטר איש חמאס ואיש פתח בקרבות בין שני הפלגים ברצועת עזה. הפלסטינים מדווחים על קרבות קשים המתנהלים בין הפלגים, הכוללים חטיפות, התקפות וירי אש חיה. לפי מספר דיווחים, פעילי חמאס חטפו הבוקר מספר פעילי פתח, ביניהם דובר של פלג "איימן ג'ודה" של פתח, אבו ת'אאר. בנוסף טוענים בפתח כי פעילי חמאס פוצצו את ביתו בן שש הקומות של בכיר בפתח, אחמד דורמוש.

העימותים פרצו אתמול בלילה לאחר שחמאס סרב לאפשר לפתח לערוך עצרות וטקסים ברחבי הרצועה לציון 43 שנים להקמת הארגון. בין ההרוגים שוטרים מטעם חמאס ואזרחים בשנות העשרים והשלושים לחייהם. בנוסף נפצעו עשרות בני אדם.

העימותים החלו בחאן יונס שבדרום הרצועה, שם ניסו פעילי פתח לערוך עצרת לרגל יום השנה להקמת הארגון. משם התפשטו הקרבות לאיזורים אחרים ברצועה כגון שכונת סג'אעייה שבעיר עזה ובית להיה. אתמול נהרגו חמישה פלסטינים בקרבות. אדם נוסף מת מפצעיו לפנות בוקר ושניים נוספים נהרגו, כאמור, הבוקר.

פתח וחמאס החליפו האשמות הדדיות באשר לאחריות לפרוץ האירועים. בפתח טענו כי פעילי חמאס לא נתנו לפעיליהם לערוך תהלוכות ועצרות והחלו לירות עליהם, ואילו בחמאס אמרו כי פעילי פתח ירו לעבר שוטרי החמאס המוצבים בעזה ולעבר המטות הביטחוניים של חמאס. במהלך היום עצרו שוטרי חמאס פעילים רבים של פתח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully