וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק: ירידה של 75% במספר ההרוגים

1.1.2008 / 3:02

הירידה הדרמטית מתייחסת לחודש דצמבר. אולם במהלך 2007 כולה נהרגו במדינה כ-16 אלף אזרחים בפיגועי טרור, עלייה לעומת 2006

מספר ההרוגים בעירק ירד בדצמבר השנה בשיעור של 75% לעומת השנה שעברה, כך עולה מנתונים חדשים שמפרסמים משרדי ההגנה, הפנים והבריאות האמריקאים. מהנתונים עולה, כי בדצמבר שנה שעברה נהרגו 1,930 בני אדם בפיגועים שונים ברחבי המדינה ואילו השנה נהרגו בחודש דצמבר 481 בני אדם. עוד עולה, כי מספר החיילים האמריקאים שנהרגו החודש ירד באופן משמעותי.

עם זאת מזהיר הגנרל האמריקאי דיוויד פטראס, כי למרות הירידה במספר הפיגועים הצבא העירקי עדיין חלש ושביר. לדבריו, "הסיבות לכך נובעות מהעובדה שההנהגה במדינה לא יציבה ומהעובדה שעדיין קיימת עוינות רבה בין השיעים לסונים". פטראס הוסיף, כי "ארגון אל קאעדה נשאר האיום המרכזי לביטחון המדינה וחייליו ימשיכו לנסות לפגוע בו גם בשנת 2008".

למרות הירידה הדרמטית במספר ההרוגים, נהרגו במהלך השנה כולה יותר אזרחים מבשנת 2006. מספר האזרחים שנהרגו השנה עומד על 16 אלף בני אדם לעומת 12 אלף בני אדם בשנה שעברה. כמו כן, נהרגו השנה בעירק כ-1,700 שוטרים וחיילים עירקים ויותר מ-4,000 פעילי טרור.

על אף הנתונים המעודדים, נהרגו אתמול 11 בני אדם בפיגוע התאבדות באחת השכונות הצפוניות בבגדד. בין ההרוגים חמישה ילדים ושישה מתנדבים חמושים. על פי הדיווחים, הפיגוע כוון נגד מחסום שנמצא סמוך לבית ספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully