וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפילה? לא בבית ספרנו

ספי קרופסקי

31.12.2007 / 20:15

ביה"ס "אוהל שם" בר"ג אסר על תלמידים להתפלל בשטחו, בגיבוי העירייה וההורים. בניזרי: אין למנוע תפילה במדינה יהודית

החלטתו של מנהל בית ספר ברמת גן לאסור על תלמידיו להתפלל בתחומי המוסד עוררה הבוקר (שני) דיון סוער בוועדת החינוך של הכנסת. את הפרשה חשף ח"כ שלמה בניזרי (ש"ס), שסיפר כי בבית הספר התיכון 'אוהל שם' ברמת גן התגבשה קבוצה של תלמידים המתפללים מנחה. כשנתפסו על ידי המנהל אדם קניגסברג, הוא הזהיר אותם שלא לחזור על המעשה. "אין סיבה שבמדינת ישראל היהודית, ימנעו מתלמיד הרוצה בכך, להתפלל בהפסקה", אמר בניזרי.

"יש הורים שאינם מסכימים לתפילה בבית הספר, וקיבלנו הנחיה לא לאפשר זאת", טען להגנתו מנהל בית הספר שנכח בדיון. עם זאת, אמר כי הוא מכבד תפילה של תלמידים בבית כנסת, ומוכן להאריך את ההפסקה כדי לאפשר להם להתפלל.

מנהל אגף החינוך בעיריית רמת גן משה בודאגה גיבה את עמדת המנהל, והתבטא בחריפות נגד התפילה. "איני רוצה שהתפילה תתקיים בבית הספר, כי הפעולה מקבלת גוון של פרובוקציה", אמר. "אנו חשים שיש קבוצה של גורמים קיצוניים, המנסים להחזיר תלמידים בתשובה". גם נציג ההורים טען שהתפילות בבית הספר מעוררות דאגה. "פנינו לעירייה בבקשה שתנקוט בצעדים לצמצום צעדיהם של השדלנים. מי שרוצה להתפלל, בבקשה - אך לא באופן הפגנתי, בבית הספר".

יו"ר הוועדה ח"כ הרב מיכאל מלכיאור אמר בסיכום הדיון כי הוא מתנגד לכפייה ולחקיקה דתית, אך גם מתנגד לכפייה אנטי-דתית. "אם התפילה אינה מפריעה למהלך הלימודים התקין, ודאי שזה אינו ערך שלילי ויש למצוא פתרון כדי לאפשר את התפילה. יש לאפשר חופש דת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully