וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממחר: הסוף לאבטחת האוטובוסים

נתיב נחמני

31.12.2007 / 19:07

ממחר תופסק עבודת יחידת האבטחה באוטובוסים, והאחריות לביטחון הנוסעים תוטל על המשטרה בלבד. "מאות אלפי אזרחים מופקרים"

החל ממחר תיכנס לתוקפה ההחטלה להפסיק את עבודת היחידה לאבטחת התחבורה הציבורית ("מגן"). היום הטיל השר לביטחון פנים אבי דיכטר את משימת אבטחת האוטובוסים על השוטרים, וההחלטה מעוררת מחלוקת, בעיקר מחשש כי המשטרה לא נערכה כראוי לשינוי.

רק לפני ימים ספורים הצהיר דיכטר, כי משטרת ישראל תקבל תוספת של כאלף שוטרים להעצמת ביטחון האזרחים ולשמירה על ביטחונם. להחלטה זו שתי תוצאות אפשריות: האחת, אותה תוספת שוטרים החיונית למצבת המשטרה, תוקצה למשימת האבטחה המסובכת. משמע, לא יורגש שינוי משמעותי במלחמה המתוקשרת של השר דיכטר בפשע. השניה, השוטרים לא יאבטחו את האוטובוסים כפי שעשו מאבטחי חברת "מגן" עד היום וביטחון הנוסעים יופקר.

בישיבת ממשלה שנערכה ב-12 באוגוסט השנה, הוחלט לסגור את יחידת האבטחה של התחבורה הציבורית. בעקבות ההחלטה, יזם חבר הכנסת יואל חסון דיון בועדת הכלכלה בנושא, בה השתתפו נציגי המשרד לביטחון פנים, משרד התחבורה ומשרד האוצר.

"בתחילה לא התנגדתי להחלטה כי סברתי שהמשטרה תעשה עבודה טובה באבטחת הציבור, אך התברר לי שהמשטרה כלל לא נערכה למשימה", אמר חסון, והוסיף כי "זאת למרות שהאיום על התחבורה הציבורית מבחינה ביטחונית לא הוסר, והיא עדיין מהווה יעד מועדף לטרור". באותה ישיבה התברר גם כי בפועל היחידה משותקת מזה מספר חודשים ומחצית מהמאבטחים כבר עזבו אותה בשל חוסר הודאות, ולא גויסו חדשים.

"ביזוי ועדת הכלכלה"

במכתב ששיגר לדיכטר, לשר התחבורה שאול מופז ולשר האוצר רוני בר-און, טען חסון כי ועדת הכלכלה דרשה ממשרדיהם להתייחס למסקנות עד ל-24 בחודש, דבר שעד היום לא נעשה. "זהו ביזוי של ועדת הכלכלה והכנסת כולה בנושא הזה. מתחזקת התחושה שהעניין שנוי במחלוקת בין משרדי הממשלה ואף אחד לא באמת מוכן לקחת אחריות. ממחר מאות אלפי אזרחים חשופים ומופקרים", כתב חסון.

"אני לא רואה סיבה אמיתית לקבלת ההחלטה", אמר חבר הכנסת חסון לוואלה! חדשות, "אבטחת האוטבוסים עולה פחות ממאה מיליון שקל וחמישים אחוז ממנה ממומנים באופן ישיר מתוספת המחיר שספג הציבור".

בתחילת החודש שיגר השר דיכטר הודעה על היערכות המשטרה לשר התחבורה ולמפכ"ל המשטרה רנ"צ דודי כהן, בה הוא מצהיר כי גם כאשר היחידה היתה קיימת, האחריות על ביטחון המשתמשים בתחבורה הציבורית היתה מוטלת על המשטרה ולכן משטרת ישראל אינה נדרשת לשנות את היערכותה לנוכח סגירת יחידת האבטחה. יועצו של דיכטר, ברק סרי, אמר כי "המשטרה תאבטח אוטובוסים לפי שיקול דעתה ובהתאם לצרכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully