וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון ירוק: השלטים באילון יוסרו בחצות

שרון נובק וספי קרופסקי

31.12.2007 / 18:09

המפרסמים ניסו להפוך החלטת ביהמ”ש שהורתה על הסרת שלטים, אך ועדת הכלכלה דחתה את ההצבעה והשלטים יוסרו. לפחות בינתיים

ועדת הכלכלה של הכנסת דחתה היום (שני) בשבועיים את ההצבעה על הצעת חוק השילוט של ח"כ יורם מרציאנו (העבודה). משמעות הדחייה היא שעד היום בחצות מחויבות כל חברות הפרסום להסיר את שלטי החוצות לאורך נתיבי אילון מכוח החלטת בית משפט.

כבר בדצמבר 2006 נעתר בית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב לתביעת ארגון "פעולה ירוקה" להסיר את כל שלטי החוצות בנתיבי אילון עד לתחילת 2008. מאז ניהלו המפרסמים והרשויות המקומיות מרוץ נגד הזמן בניסיון להעביר תיקון בחוק השילוט, שיהפוך את ההחלטה על פיה.

ח"כ מרציאנו מיהר להיחלץ לעזרתם של בעלי המאה, והציע להסמיך את הרשויות המקומיות להתיר הצבת שלטים על פי שיקול דעתן. על פי ההצעה, יוכלו הרשויות המקומיות - בעלות אינטרס כלכלי מובהק - להתיר הצבת שלטי חוצות לאורך רוב הכבישים בישראל.

הצעת החוק עוררה התנגדות בעיקר מצד משטרת התנועה, שדאגה מפוטנציאל הסחת הדעת של הנהג, מצד ארגונים ירוקים המבקשים לשמור על ערכי טבע ונוף, ומצד ארגונים חברתיים, הזועמים על הפקעה של המרחב הציבורי לטובת בעלי ההון.

ניצחון זמני בלבד

בדיון בוועדת הכלכלה לפני כחודשיים, הורה יו"ר הוועדה גלעד ארדן (ליכוד) לנציגי משרד התחבורה לגבש עמדה רשמית להצעת החוק. אולם, היום בחרו נציגי המחלקה המשפטית של משרד התחבורה להעדר מהישיבה, וארדן החליט לדחות את ההצבעה, ולשלוח את המפרסמים להסיר את השלטים באילון.

"אין מספיק מידע לחברי הכנסת כדי לאפשר שינוי בחוק הקיים", אמר היום ארדן. "כל עוד אין עמדה מקצועית בלתי תלויה של משרד התחבורה, הספק צריך להישקל לחומרה. כלומר, אם יש ספק בכך שהשלטים אכן מסכנים את הנהגים, יש להסירם".

למרות ניצחון המשטרה והירוקים במאבקם להסרת השילוט, יתכן שמדובר בניצחון זמני בלבד. אמנם הצעת מרציאנו נתקלה בהתנגדות ועדת השרים לענייני חקיקה, אך יתכן שהח"כ יזכה לתמיכה של קואליציה רחבה על אף הסכנה הבטיחותית והפגיעה האזרחית הכרוכות בה. אם תאושר ההצעה ותהפוך לחוק ישובו דוגמנים ודוגמניות בלבוש מינימלי להציף את כבישנו בחסות המחוקק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully