וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק ממשיך לזגזג

31.12.2007 / 18:15

מה מתכנן שר הביטחון לעשות לאחר פרסום הדו"ח הסופי של ועדת וינוגרד? תלוי מתי שואלים אותו. היום הוא המשיך לזגזג

האם שר הביטחון אהוד ברק מתכוון לקיים את הבטחתו כי מפלגת העבודה תפרוש מהממשלה עם פרסום דו"ח וינוגרד? הצהרתו היום (שני) לפיה "האחריות הכוללת על ההחלטה לצאת למלחמה היא של הדרג המדיני", ממשיכה לבלבל את הציבור הרחב, והעלתה שוב את הדיון בשאלה, לאחר שנראה היה כי ברק חיפש לרדת מהאילן הגבוה עליו טיפס.

במסיבת עיתונאים שכינס ב-7 ביוני, כשהתמודד על ראשות העבודה, אמר ברק כי "החלטתי, שלאחר בחירתי ליו"ר המפלגה ב-12 בחודש, בכוונתי להביא לוועדת וינוגרד הצעת החלטה, לפיה על אולמרט להסיק מסקנות ולהתפטר, כפי שעשו חלוץ ופרץ, כל אחד בדרכו שלו". עוד הוסיף ברק ואמר, כי "במידה ולא יעשה כן עד לפרסום הדו"ח המלא, נאלץ לסיים את השותפות ולפעול להקמת ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית או לקביעת מועד לבחירות".

בנאומו מה-1 ביולי, שהיה נאומו הראשון במרכז המפלגה מאז נבחר, הבהיר ברק כי הבטחתו שהעבודה תפרוש מהממשלה עם פרסום דו"ח וינוגרד בעינה עומדת.

באוגוסט נראה היה כי ברק עדיין מחזיק בעמדתו זו, לאחר שהצהיר ב-28 בחודש, כי הוא מאמין שבשנת 2008 יתקיימו בחירות, וכי מדובר בהזדמנות למפלגת העבודה "להוביל את ממשלת ישראל הבאה".

"אני אחליט מתי נצא"

אך לאחר הקיץ, נראה שהרוחות המנשבות מכיוונו של ברק מתחילות לשנות את כיוונן. בעקבות הקולות הגוברים הקוראים לו לקיים את הבטחתו ולפרוש מהממשלה לאחר פרסום הדו"ח הסופי, הבהיר ברק בישיבת סיעת העבודה ב-30 בנובמבר, כי הוא זה שיחליט "אם ומתי נצא מהממשלה". על פי הצהרתו בישיבה, "אני לא אצא מהממשלה רק בגלל התלהמות של החברים. אצא כשאחשוב שיש לנו סיכוי לנצח".

ברק המשיך להפריח הצהרות ברוח זו, כאשר בוועידת המשמרת הצעירה של העבודה ב-28 בדצמבר, אמר כי "פועלה של מפלגת העבודה מצדיק את המשך הישארותה בממשלה". הוא רמז בנאומו כי אם העבודה תפרוש מהממשלה, היא תסייע בכך ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו לעלות לשלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully