וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה יחקור את הטיפול בפולארד

ספי קרופסקי

31.12.2007 / 15:51

הוועדה לביקורת המדינה תדרוש מהמבקר להכין דו"ח על מאמצי הממשלה לשחרור פולארד. "אחרי 22 שנה ראוי לבדוק היכן נכשלנו"

הוועדה לביקורת המדינה החליטה היום (שני) פה אחד לפנות למבקר המדינה בדרישה להכין דו"ח מיוחד בנושא הטיפול בג'ונתן פולארד ובמאמצים לשחרורו.

"אחרי 22 שנה שבהן סוכן ואזרח ישראלי נמק בכלא האמריקאי ראוי לבדוק היכן נכשלנו ובאילו צעדים צריכה הממשלה לנקוט כדי להביא לשחרורו", אמר יו"ר הוועדה ח"כ זבולון אורלב. "המבקר יבדוק האם בשנים האחרונות עשו ממשלות ישראל כל שביכולתן כדי להביא לשחרורו של פולארד".

"אני סומך על כך שהממשלות עושות ככל שניתן אך יכול להיות שהממשלה אינה מספיק פורייה בהצעות", אמר בדיון ח"כ אורי אריאל, המשמש כיו"ר השדולה למען פולארד. מזכיר הממשלה עובד יחזקאל ענה לו, כי ממשלות ישראל עשו כל שניתן כדי להביא לשחרורו של פולארד, וכי הציבור לא מודע לכל הפעולות, שכן חלקן חסויות. "המצוקה האנושית של פולארד לא נסתרת מעיני הממשלה ומעיני ראש הממשלה שמעודכן במצבו הרפואי".

ג'ונתן פולארד נעצר ב-1985 והודה במסירת עשרות אלפי מסמכים סודיים לישראל. הוא הואשם בהעברת מידע סודי ומסווג, בין היתר על ייצור נשק להשמדה המונית במדינות ערב, ונגזר עליו מאסר עולם. מזכיר ההגנה של ארה"ב כתב במסמך שמסר לבית המשפט שדן בעניינו, כי פולארד גרם "לנזק הגדול ביותר שנגרם לביטחון הלאומי האמריקאי אי-פעם". פולארד פנה פעמים רבות לממשל בוושינגטון בבקשה לשחררו, בטענה שהעונש שנגזר עליו חמור מדי ומפר עסקת טיעון שנערכה בינו לבין התביעה, במסגרתה הובטח לו כי לא ייגזר עליו מאסר עולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully