וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולי הרגל הפלסטינים התפרעו במצרים

ניר יהב

31.12.2007 / 12:39

מצרים מסרבת לאפשר לעולים לרגל להכנס לעזה דרך רפיח. הם שרפו את המאהל שלהם ומאיימים לפעול באלימות קשה

עולי הרגל הפלסטינים הנמצאים באל-עריש שבצפון סיני מאיימים לנקוט באלימות קשה אם תמשיך מצרים בסירובה להכניס אותם לרצועה דרך מעבר רפיח. עולי הרגל, פלסטינים מעזה, שבו מערב הסעודית לאחר שקיימו שם את מצוות החאג'. הם מוחים על הדרישה לעבור דרך מעבר בשליטה ישראלית ולעבור בדיקות ביטחון ישראליות, במקום לעבור דרך מעבר רפיח.

בשיחה עם סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" אמרו אחדים מהם: "אם יימשך המצב הזה, נחסום כבישים ונשרוף מכוניות". לפי מספר דיווחים, מספר עולי רגל הציתו את מאהל המגורים הזמני, בו שוכנו באל-עריש. עולי הרגל דיווחו עוד כי אחת מהעולות לרגל הועברה במצב אנוש לבית חולים באל-עריש לאחר שנפגעה במהומות במקום.

בחמאס הביעו זעם על הרשויות המצריות המסרבות לאפשר לעולי הרגל להיכנס דרך מעבר רפיח. עולי הרגל קוראים קריאות נגד מצרים ונגד הנשיא חוסני מובארק. שר ההסברה והחוץ הפלסטיני, ריאד מאלכי, אמר כי יושב ראש הרשות אבו מאזן ישוחח עם מובארק וינסה לפתור את המשבר.

מקורות פלסטינים סיפרו אמש כי עולה לרגל פלסטינית, שעשתה את דרכה לרצועת עזה, נהרגה מאש צה"ל במחסום ארז. לטענתם, במהלך החזרה של עולי רגל ממצרים לרצועת עזה דרך מעבר ארז ירו כוחות צה"ל לעברם. לדברי עדי ראייה ההרוגה היא חלדיה אחמד חמדאן, ואילו ארבעה עולי רגל נוספים נפצעו. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי היא נהרגה בצד הפלסטיני של המעבר, וכי הנושא בבדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully