וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת הסין: בבורסה התשואות הגבוהות בעולם

דפנה מאור

31.12.2007 / 15:31

בבורסת סין חלה השנה עלייה של 160% ובהונג קונג של 40%. בורסת טוקיו לעומת זאת, חתמה את השנה בירידות של 11%

בורסות אסיה נסחרו ביום האחרון של שנת 2007 בנימה חיובית ברובן. בורסת הונג קונג עלתה היום ב-1.6% וחתמה את השנה בזינוק של כמעט 40%. בורסת סין, שהיתה סגורה היום, חתמה שנה של עלייה מסחררת של 161% - התשואה הגבוהה ביותר בין בורסות העולם.

בורסת טוקיו חתמה את שעריה אתמול בנפילה שנתית של 11%. מדד MSCI אסיה-פסיפיק, הכולל מניות מרחבי בורסות באסיה, עלה ב-12% השנה. בורסת מומבאי, שעדיין נסחרת בשעה זו, עולה ב-0.6% לתשואה שנתית של 47%. בורסת אוסטרליה עלתה ב-13% השנה.

בורסת קראצ'י בפקיסטאן התבלטה מבין הבורסות בירידה חדה, לאחר חידוש המסחר בתום שלושה ימי אבל על מותה של מנהיגת האופוזיציה, בנאזיר בוטו. מדד הבורסה נפל ב-4.8%, ולמרות זאת סיים את השנה בעלייה של 40%. שווייו של מדד זה הוכפל פי 14 (כלומר ב-1,300%) מתחילת העשור, לאחר ששלטונו של הנשיא מושארף הבטיח יציבות כלכלית למשקיעים הזרים, וקיים את הבטחתו עד שנה זו. למרות הטלטלה הפוליטית שעברה עליו בחודשים האחרונים, המשיך השוק של קראצ'י לטפס.

בורסת טוקיו סבלה קשות השנה מחששות כי ההתאוששות הכלכלית שעברה על יפן בשנה שעברה תיבלם בגלל משבר האשראי העולמי. לאחר עלייה של 7% במדד ניקיי ב-2006, נסחרו מניות החברות הגדולות ביפאן בירידות, בגלל חשש ששוק היצוא הראשי שלהן - ארה"ב - ייקלע למיתון בגלל משבר הדיור והאשראי. מניית טויוטה, יצרנית המכוניות הגדולה בעולם לפי שווי שוק, ירדה ב-24% השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully